Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Uppdatering

Av Maria - 16 november 2009 14:16

Hej!


Idag går ner jag till 75% och Roald börjar jobba igen. Han tyckte det skulle bli ganska så skönt att komma igång igen. Jag tycker det ska bli skönt att få vara ledig lite mer fram till nyår :)


Lägger in lite bilder från det som hänt sista tiden.


 



Charlie älskar dammsugaren. Han drar den från rum till rum och dammsuger. Han ska nog få en egen i julklapp :)




   



Min gamla barnstol. Dokumenterar vad som stod på stolsryggen :) Antar att det är Malin eller Monica som kluddat :)




   



Min gamla matstol. Man kan tro att den är från 1800-talet :) Den är numera hos farmor och farfar.

 Nu slipper vi ta med matstol när vi ska hemöver.



 



Härligt med snö hos mormor och morfar. Förra julen fick alla barnbarn en snowracer att dela på. Morfar fick dra lilleman och det tycker bägge var kul :)



 



Provköra en gammal traktor hos morfar



 



Charlies nya förvaringsmöbel. Kanon må jag säga



  




Min nya hårfärg. Må säga att jag trivs jättebra. Hade aldrig trott att jag skulle trivas som rödhårig. En patient frågade om jag var tempramentsfull eftersom jag var rödhårig.... Haha! Kanske man har roligare som rödis...




Sköt om er!

 
 
Erika

Erika

16 november 2009 17:23

Åh vad fin du blev i håret!! :) Ni verkar ha haft det riktigt bra den senaste tiden. Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fanny

16 november 2009 17:53

Gud vad fin du va! Jag blev glad när det va ett kort på dig oxå, man blir glad av dig :) Charlie-kort tycker vi såklart oxå om :)

 
Hanna

Hanna

16 november 2009 20:27

Fin hårfärg ! =) Skönt att ha en liten hjälpreda som gillar att dammsuga oxå, hoppas det håller i sig. Jag kommer nog gå ner till 80% efter nyår och det ska bli skönt, gillar att jobba men skulle vilja hinna med mer hemma oxå. Ha det gott !

http://hannamaria.bloggplatsen.se

 
sara

sara

12 december 2009 21:34

Gud vilken snygg frisyr å hårfärg du skaffat. Sötnosar är ni du å Charlie på kortet,så fint kort:-) Hoppas allt är bra med er? Kram från oss här hemma

http://novismamma.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards