Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria - 17 augusti 2010 12:36

Självklart är lilleman ledsen då man lämnar honom på dagis. han har ju varit ledig hela sommaren, så det är som att börja om på nytt. Jag fällde några tårar på hemvägen både igår och idag. Så det är lika jobbigt för mamman. Får dåligt samvete när han egentligen inte behöver vara där. Men jag tror att det i slutändan är bäst både för honom och mig. Speciellt när lilla bebisen kommit.

 

Ja bebisen... På torsdag går tiden ut. Känns så overkligt att den snart är hos oss. Snart är det så självklart att vi är 4 istället för 3. Märkligt... Är så nyfiken på vad som döljer sig därinne! Hoppas oxå att allt ska gå bra, vilken mardröm om ngt skulle gå snett.

BB-väskan är ialla fall packad, bilbarnstol fixad (en jättefin från BRIO som jag hyrde hos NTF), vagnen bäddad. Bara spjälsängen kvar, men den fixar jag i dagarna här! Välkommen ut nu bebis! Själv tippar jag på den 26 augusti!   




  



Min finaste Charlie!

Av Maria - 13 augusti 2010 19:42

Den 19 aug går tiden ut för denna bebis. Men jag räknar med att gå över minst en vecka. Så jag har som inte börjat vänta än. Idag går jag in i vecka 40. Helt otroligt! Jag mår bra, men är less på magen. Sen är jag så nyfiken på om det är en pojke eller flicka. Hur ser h*n ut?

Min arbetskompis fick igår (tror det var igår) en liten Hedvig. Så mysigt att få hålla i sin lilla bebis. Stort GRATTIS till Cajsa och Gustaf! Även till lille Theo som blev storebror.


Idag var jag och Charlie till barnmorskan Maria och lyssnade på bebisen.


Hjärtljud: 140

Hb: 106

Fosterläge: Har sjunkit ner bra i bäckenet. Huvudet är ruckbart, men vi behöver inte inta liggande läge in till förlossningen om vattnet går. =

Urinsticka: spårämne av protein

Bltr: 120/70

Vikt: +13kg sedan inskrivning

SF-mått: 35cm. Ligger nu på medellinjen på kurvan och med Charlie låg jag på övre delen av kurvan. Får se om det innebär en mindre bebis eller inte.


Är kul att jämnföra mina graviditeter för dem har som skiljt sig åt. Med Charlie mådde jag som en prinsessa i början medans jag nu mådde så illa. Med Charlie hade jag större mage och mer vätska än denna gång. Tecken på att det är en tjej denna gång? Ja som sagt ska det bli kul att se!


Ja så om ett par veckor är man kanske 2 barnsmor. =) 2 små härliga ungar att älska!


                                           Kram på er



 



En blivande storebror badar på Fläse Havsbad



  



En stolt blivande 2 barnsmamma som går in i vecka 40

Ovido - Quiz & Flashcards