Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Syskonen

Av Maria - 9 oktober 2010 11:30

Då var det helg igen. Tycker dagarna går så fort.

Har en storebror med hosta och snuva. Inatt hostade han så att jag trodde bröstet skulle rivas sönder. Stackars prins! Inte är det lätt att få i honom hostmedicin heller. Men vi kollade på lite film och drack bubbelvatten, sen kunde han sova.

- Inte vatten utan bubbelvatten mamma, sa han och pekade på glaset.

Sen innan han somnade så strök han mig i ansiktet (som han alltid gör när han myser) och sa:

- Min mamma.

Ja kan hjärtat annat än smälta?


Ellen är ganska så olik sin storebror då han var liten. Han var ganska pyrigt och ville helst bäras till sömn. Sov heller inte i sin egen säng, då man la ner honom så vaknade han. Man hann bara nudda madrassen. Inte ville han sova ute i vagnen heller. Ellen är helt tvärtemot: somnar helst själv i sin säng och sover som en prinsessa ute i vagnen. Är roligt att jämnföra! Stark är hon redan och nyfiken som mamma sin   Vill vara med och se vad som sker runtomkring.



Har bilder på Ellen och Charlie då bägge var 1 månad. Är inte så jättelika varandra, men nog ser man att dem är syskon.



 




Ellen 1 månad



  



Storebror 1 månad 

 
 
Ingen bild

Fru Larsson

9 oktober 2010 13:02

Sötnosar :-)

 
sara

sara

9 oktober 2010 16:28

Hejhej vännen. Ja, jag träffade din mamma å pappa en sväng igår:-). Alltid lika roligt.
Stackars lille Charlie, hoppas Ellen klarar sig...Alex å Novis har fortfarande rosselhosta här hemma, typ tredje veckan nu så det är segt.

Skulle ni hemmåt till helgen? Ska ju lämna en liten present till Ellen också tänkte jag:-), så hör gärna av dig om du har tid att ses en liten sväng.


Kram på dig

http://novismamma.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

10 oktober 2010 09:22

Jag tycker dem är väldigt lika varann :D

http://eraijka.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

10 oktober 2010 18:00

Superlik varandra ju. Syster säger också de!!! Puss

http://mammamillan.bloggagratis.se

Maria

11 oktober 2010 07:54

Kanske lite nu när man kollat på korten lite mer. Dem är ju stöpta i samma skopa! ;)

 
Emma

Emma

29 oktober 2010 11:54

De är ju jättelika, va kul =)

http://www.embra.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards