Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Sötnöten min

Av Maria - 29 oktober 2010 14:27

Skönt med helg nu. Inte behöva stressa iväg på morgonen för att hinna i tid till dagis 8:45. Ikväll ska vi mysa med familjen Berg/Edström och käka tacos. Ska bli gott. Charlie ser fram emot att Felicia ska komma och hälsa på.


Igår var vi på BVC på läkarbesök. Allt såg bara fint ut. Ellen är nog lika kittlig som sin storebror för oj så hon smilade när doktorn klämde på magen =) Lilla fröken väger nu 5730gram och är nästan 62cm lång. Jämnför man med storebror så vägde han 6,8kg och var 64cm lång vid samma ålder.


Har en riktig sötnöt till son. Idag blev det så tyst i vardagsrummet så jag gick dit för att kolla vad han gjorde. Men jag såg honom ingenstans. Tänkte först om han gått upp? Men upptäcker honom efter en stund:



  




Charlie hade gömt sig för mamma och han hade nog suttit sådär ett tag... =)

 
 
Erika

Erika

29 oktober 2010 17:47

Hon växer så d knakar! :) Härligt att slippa oroa sig över att de inte får i sig mat. Trevlig helg önskar jag er! Krams

http://eraijka.bloggplatsen.se

 
Farfar

Farfar

29 oktober 2010 19:51

Roligt med lite kurragömma :-) Trevlig helg på Er! Kram Kram

http://www.redbubble.com/people/torfinn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards