Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 14 september 2009 20:10

Oj vilken mysig dag idag! Vi for imorse och veckohandlade, det var ju inte så mysigt. Men sen for vi på barngympa. Vilka minnen det väckte, man kommer ihåg sin egen barngympa. Charlie tyckte det var hur kul som helst. Han sprang omkring och klättrade på allt möjligt. Charlie är lite avvaktande mot andra barn. Han tar inte så mycket kontakt med dem han inte känner. Hoppas han inte blir lika blygen som jag när jag var liten.

Barngympa på måndagar har vi skrivit in i kalendern för det var ju superskoj. Sen har vi ju världens bästa gympaledare, helt underbar :)



  



Vi laddar upp med kalvsylta och potatis innan gympan. Äter man med 2 skeder går det fortare :)




 



Bänken var rolig att gå på





Efter man gått på bänken fick man hoppa från plinten. Med hjälp av pappa såklart




 



Hoppa på stora mattan är bra för balansen sa Pappa



 



Sen fick man busa på dem små mattorna




 



Här är Frida, Astrid och Lisa. Brudar från mammagruppen. Så söta så söta! Man kan ana busiga Frans där bak i grönt




  

Av Maria - 13 september 2009 18:20

Jag är säkert den sista personen att upptäcka hur bra mikrofiberdukar är att städa med. Skölja upp den i endast varmvatten och sen blir speglar och glasdörrar som nya :) Jippie! Behöver inte ens torka efteråt! Köpte 4-pack på Dollarstore för 20:- Som hittat!


   Kram på er



Bio

Av Maria - 12 september 2009 13:12

Nästa söndag har vi lejt barnvakt för vi ska gå på bio och se "Flickan som lekte med elden". Andra boken av Stieg Larsson. Utmanade Roald att läsa den innan bion och han läste den på några dagar. Han som i vanliga fall inte är någon bokläsare satt nu så fort han fick tid. Han har även börjat på tredje boken. Han har upptäckt hur avkopplande det är att läsa en riktigt bra bok :) Så innan vi ska sova ligger vi med varsin bok....snacka om vuxenpoäng!

Det var inte igår som vi var ut på bio tillsammans, så det ser jag fram emot. Viktigt att vårda förhållandet och inte bara vara mamma och pappa.


     

Av Maria - 11 september 2009 22:05

Ja nu har äntligen sänggaveln kommit på plats och den gick fort att göra. Material vi använde:

  • MDF 182 x 120 cm
  • Kontaktlim
  • Hobbyskum från Jysk
  • Tyg


    




  




  




Ja det blev riktigt mysigt. Ser just att jag glömt ta bort lillemans leksaker :)

Av Maria - 9 september 2009 10:54

Länge har jag letat efter en klädhängare till Charlie. Skönt om man kan ha hans jackor för sig. NÄr jag fick ett erbjudande från www.barnensbokklubb.se så slog jag till.



  



Sigge heter den

 

 

 

Har oxå börjat investera i vinterkläder. Budade hem en POP-overall på Tradera. 410:- var den allt värd.

 

 

  

 

 

Mörkblå med turkost fleecetyg

 

 

Ha en bra dag allihopa! Jag ska jobba ikväll. Igår var det nära jag fick gå dubbelskift (kväll + natt), men det ordnade sig tillslut. Så jag njöt extra mycket av att få sova inatt!



    Kram Maria

Av Maria - 7 september 2009 13:03

Vart är Charlie??

Här är Charlie Skrattande

                       Tack för att du finns underbara unge Kyss

Av Maria - 5 september 2009 10:33




Igår skulle jag hänga upp gardinerna i vardagsrummet, men usch säger jag bara. Jättefint tyg men dem var omöjliga att få till att hänga snyggt. Tyget var så grovt/stelt så det gick inte. Blir retur på dem. Vad ska jag nu hitta för gardiner. Får inte vara för dyra då jag har 3 fönster i vardagsrummet.


 Stort grattis till Chrille E som fyller år idag. Vi ska dit på tårta sen. Grabbarna ska ut på krogen så jag ska äta tacos med Camilla. Blir gott!


   Kram på er

Av Maria - 3 september 2009 20:35

Ja då är vi hemma igen efter en tur hos våra föräldrar. Så mysigt att träffas lite. Vi for hem tidigt idag eftersom vi hade en släpvagn full i ved att dra på. Hemresan gick bara bra. Stannade en gång då lilleman blev ilsken och rastlös. Vi kollade på lite kossor :) Hämtade ut 3 paket på kiosken när vi kom hem, sånt är ju alltid kul! Så imorgonkväll ska gardiner i vardagsrummet upp.


Sängbenen har kommit så dem har vi monterat. Den blev hög, känns pampig. Charlie måste kliva upp via en pall :) Försökte få Charlie att posera vid sängen så ni får ett hum om hur hög den är. Ska få till en sänggavel till veckan.




Ovido - Quiz & Flashcards