Alla inlägg den 11 december 2009

Av Maria - 11 december 2009 08:09

  






Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.


En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop. Som först efter en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning, för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag. En dag som hon möter med ett leende på läpparna!


Vi alla Mammor som lyckas med den här bedriften är u n i k a! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!


Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var s t o l t över Dig själv!


Jag har fått det här Nobelpriset av Erika. I min tur är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:    


Camilla

Maria

Alexandra

Emma

Så klart oxå till min systrar Monica och Malin :)





Av Maria - 11 december 2009 08:02

Ja julen närmar sig med stormsteg. Ingen julkänsla har man då gräsmattan fortfarande är framme :( Men julen blir mysig ändå då man får fira med familjen. Vi åker hemöver till våra föräldrar. Sen kommer min älskade syster Malin med familj upp efter julen. Dem har inte sett våra hus än. Synd bara att jag jobbar nyår. Varför la jag inte ledigt när man har möjligheten. Man blir för snål.... Men lite är jag ledig, så det ska bli kul.



  




GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR önskar Charlie med föräldrar    

Ovido - Quiz & Flashcards