Alla inlägg den 30 april 2010

Av Maria - 30 april 2010 16:18

Idag var jag och bebben på besök hos MVC. Allt såg bra ut, synd bara att jag inte fick ngt moderskapsintyg då skrivaren krånglade. Hade velat skicka in min havandeskapsansökan. Men den kommer till veckan med posten.

Vi kom fram till följande kontroller:


Hb 113 (stabilt, ska höja mitt intag av järntablett)

Bltr 105/55

Urinsticka ua

SF-mått 23cm (ligger mitt på kurvan, låg på övre kurvan med Charlie)

Bebbens hjärtljud 137-152s/m. Var mest åt det högre hållet.


Allt såg bara fint ut och hon kunde känna bebisen. =) Mysigt att få höra hjärtljuden. Låter som en galopperande häst!


Sedan for hela familjen in på stan och uträttade lite ärenden. Kollade bland annat på husfärg, men det är ju så svårt. Vi vet åt vilket håll vi vill, men det finns ju så många olika nyanser. Vi vet ett hus som har den färg vi vill ha, så vi måste nog knacka på och få färgkoden. Man vill ju inte beställa en färg och sen när den väl kommer upp på huset så ser den helt fel ut.


Ha en trevlig valborg allsemmans! Jag får fira den på jobbet, men vi har det lugnt och skönt. Än så länge iaf, kvällen har ju nyss bara börjat!

Ovido - Quiz & Flashcards