Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Maria - 1 juni 2010 13:46

Ja då har man varit hos barnmorskan. Kul att se hur allt står till med mig och bebben i vecka 29.


Hjärtljud: ca 140

Hb: 108 (stabilt lågt)

Blodtryck: 120/70

Viktuppgång 6kg sen januari. Nice!

B-glu: 5,4 (bara fint)

SF-mått: 28 cm


Ja allt såg bara fint ut. Fick med mig förlossningsplanen hem, blir nog lättare att fylla i den nu än sist. Man har ju gått igenom det en gång och vet kanske bättre nu hur man önskar saker och ting!


Har oxå varit till folktandvården idag och gjort en undersökning. Ev början till hål, men det hade jag för fyra år sedan oxå. Hade som vanligt en massa tandsten, Fick även lite tandborstningstips. Kändes bra att ha varit dit, var 4 år sen sist. Något jag blev väldigt överraskad till var att man varje år får ett tandbidrag på 300kr. Så kalaset kostade bara 265 kr. Nice! Efter 30 år fick man 150 kr.

Tandläkaren är nog dyr, så det tycker jag minst man ska få!


Dax att hämta lilleman på dagis!


  Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards