Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Ve och fasa

Av Maria - 28 januari 2011 11:20

Nu är det gjort. Skickat in ansökan för Ellens dagis den 12/9 2011. Känns otroligt jobbigt. Hade tänkt oss januari, men det är ju så svårt att få plats där man vill då. Vill ha Charlie och Ellen på samma dagis och helst samma avd. Både för deras skull och att det ska gå smidigt att lämna. Hon är ju bara dryga året då, men jag hoppas det ska gå bra. Kommer inte jobba heltid utan endast cirka 50 % första halvåret.

Har fällt några tårar inför detta besluta. Vart tog min bebis vägen? Hon föddes nyss och så ska man söka för dagis. Tycker det är skitjobbigt, men som Roald säger så är det ju över halvåret kvar... Förhoppsningsvis så kommer Charlie och Ellen att ha varandra! Visst kan vi söka från januri, men placeringsassistenten sa att då får hon troligast ett annat dagis på vårterminen innan hon kommer på Charlies dagis till hösten. Vi vill att det ska bli rätt från början!

Mina älskade barn! Hoppas nu detta blir bra! Känns ändå hyfsat bra... Mycket förändringar framöver. Ve och fasa...



        Kram på er

 
 
Sara

Sara

29 januari 2011 12:17

Förstår verkligen hur svårt det måste vara, men du ska se att det går bra. Hon och Charlie har ju trygghet i varandra. Det är väl fördelen med att bo här där man kan säga till i princip dagen innan att man vill ha en plats:-). Njut nu av resterande föräldraledighet och försök att lägga alla tankar åt sidan (även om det är svårt). Stor kram till dig vännen<3

http://novismamma.bloggagratis.se

Maria

29 januari 2011 13:15

Ja det finns då födelar och nackdelar med att bo på alla ställen =)
Tror oxå det kommer gå kanon och det blir ju inte så många dagar i veckan då jag ska jobba halvtid. Håller bara tummen för att hon lärt sig gå till dess. Men som du skriver så ska jag verkligen njuta av mina barn =)

 
Ingen bild

Moster Moncan

31 januari 2011 22:42

Haha...din lilla kyckling mamma, klart hon fixar det, Ellen! HOn är ju en tuffing! Hon är i gott sällskap. Det är nog inte många barn som har en så omtänksam och go mamma som Ellen och Charlie!! De kommer klara sig med bravur!

Stor kram/Storasyster.

Maria

1 februari 2011 12:56

Tack älskade syster! Det värmer mitt ängsliga mammahjärta! Saknar dig! Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards