Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Maria - 21 januari 2011 16:04

Är med i en buzzador-kampanj ang behandling och förebyggande av huvudlöss.

Det är märket Linicin som har en serie:

  • Linicin Prevent (kan sprayas på torrt hår och förebygga att man får löss. För barn över 2 år)
  • Linicin 15 min (appliceras i torrt hår och det medföljer kam, kan användas då man ammar och även om man är gravid. Även för dem mindre barnen)
  • Linicin schampoo (masseras in i fuktigt hår och ska verka 10 min. För barn över 2 år och vuxna)

Smidigt om det finns en spray som man kan använda för att förebygga att man får löss. Kan man spraya på barnens hår om det går löss på dagis.




  


Av Maria - 21 januari 2011 15:33

Följer min föredetta arbetskamrats blogg och hennes öde får mig att tänka efter och uppskatta mina fina 2 barn. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att gå igenom ngt liknande, hoppas verkligen att allt går vägen denna gång. Men det tror jag att det gör. =)

Vet även om en annan arbetskamrat som gått igenom något liknande och det måste var en hemsk mardröm. Man tar så för givet att allt ska gå bra när man är gravid, är bara så glad att jag har mina 2 underbara friska barn.

Hittade via Ann-Louise sida denna blogg och livet är då så orättvist. Som mamma till små barn berör sådana hör öden extra mycket.

Så ge dina barn en extra varm kram ikväll och säg att du älskar dem   

Ovido - Quiz & Flashcards