Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 3 maj 2011 10:18

Det går bra för lilleman. Har inte så många koppor än, men det dyker upp fler och fler.  Det kommer även på ställen som hårbotten, öronen, snoppen.  Han är feberfri och klagar inte så mycket på klåda. Vaknade en gång inatt och klagade, då smorde vi lite alsolgel. Potatismjöl är en favorit, tror mest han gillar att smörja in det på kroppen =)


Ellen sover ute och när hon käkat lunch så ska vi gå ut och hälsa på pappa på Shinerecond. Han har fått till det så fint där. Idag har han sin första kund sen premiäröppningen igår.


    Kram på er

Av Maria - 1 maj 2011 21:53

Jag och barnen har haft en underbar valborgsvecka hemöver.

Det är hemma hos mina föräldrar som jag verkligen kan slappna av. Sen var det så kul att träffa familjen. Vi hade även ett par supermysiga dagar hos farmor och farfar. =)

Sen såg jag en majbrasa för första gången på cirka 15 år.



       

Charlie åker ståbräda med kusinerna Lowa och Tilde


          

Hela familjen och det är inte alltför ofta

 

 



Majbrasan ner vid sjön hos mina föräldrar


 


Ellen tillsammans med kusin Frida och moster Malin. Charlie friserar moster Moncan 

 

 

 



Charlie och kusin Frida



   

  En promenad över Strömsundsbron med farmor och farfar. Charlie tyckte det var kul att åka med farfar i hans rullstol.

 


Sen verkar det som om Charlie fått vattkoppor. Går vattkoppor på föris, så det var väntat. Började med ngn prick igår och idag blir det fler och fler. Ser ut som om ngn har börjat vätska. Hoppas på få koppor och att bägge får det! Men det känns skönt att vi gör bort denna sjukdom medans jag ändå är hemma och är mammaledig! Själv hade jag väldigt få koppor, så hoppas det blir så för lilleman och prinsessan om hon får det.  



Tack alla för en underbar vecka! Jag  behövde komma bort en stund!

Puss och Kram

   

 



       

Ovido - Quiz & Flashcards