Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 15 augusti 2009 23:16



Ja då har man varit inne hos Camilla & Chrille och ätit surströmming. Dem bjöd in oss för att inviga deras nya altan. Oj så gott med surströmming, lök och potatis. Övriga grillade för dem förstår sig inte på gosaker. Bara jag och Millis som är riktiga norrlänningar :)                                              God natt!

Av Maria - 13 augusti 2009 16:42

Som tack för att man varit gravid så har jag fått ytliga blodkärl på underbenen. Ska skärpa mig med stödstrumpor på jobbet, så kanske man inte får så farliga åderbråck. Går ju otroligt mycket på jobbet (sjuksköterska på en avdelning) och golven är stenhårda. Har iaf köpt mig 2 par snygga stödstrumpor på http://www.pahnemedic.com/products.php?iGroupId=46







Fanns många olika färger att välja på :)




Går bra för lilleman att vara med mormor och morfar. Man hör på mamma hur dem njuter av att få vara ensam med honom. Hon var så nöjd idag då hon utan problem fått honom att sova 2h i spjälsängen. :) Är så glad att han får vara med dem. Själv hade jag ingen mor/farföräldrar när jag växte upp. Så jag vill verkligen att Charlie ska få bra kontakt med sina. Synd bara dem bor 27 mil bort. Men man får se till att åka hem ofta bara. Synd bara kusinerna bor ännu längre bort... Saknar alla så mycket!


Bilen blev iaf som ny sa Roald. Så det var ju skönt! :) Imorgon kommer dem hem med en släpvagn full med ved som vi fått av farfar och farmor. Så nu är det bara att elda i vinter. Vi ser fram emot hösten så vi får elda i kaminen!



    Kram på er

Av Maria - 12 augusti 2009 14:29

För första gången på 1.5 år så har jag egentid. Idag åkte maken och Charlie hem till mormor och morfar. Våran bil ska på lagning i Östersund på bilfirman och då ska mormor och morfar rå om lilleman över dagen.

Jag jobbar 2 nätter, så jag kan inte följa. Men det ska faktiskt bli så skönt att ha huset för mig själv i 2 dgr. Ska sova, slappa och se på TV. Kanske måla ngt fönster. Bara rå om mig själv. Det var inte igår!

Firade min ensamhet med ett varv i spåret, men det gick tungt. Beror nog att förkylningen inte gått helt ur kroppen än. Lite snorig.



                




När katten är borta dansar råttorna på bordet ;)



Kram på er

Av Maria - 11 augusti 2009 20:59


Lite bilder från nuet:


 



Charlie hjälper mamma bädda rent. Leka tittut är ju så kul! :)







En favoritleksak är ju gräsklipparen






Nu har vi fått dem flesta fönstren färdigmålade på utsidan. Lite bättre än brunt. Vi har dörren kvar. Funderar på att göra den vit eller vinröd....







NI ser den gamla färgen på fönstren på övervåningen. Idag har Roald grundat dem, så vi börjar se slutet. Blir så mkt fräschare med vitt!






Förra sommaren blev det inga krusbär på våran lilla buske, men i år får vi några stycken. Dem börjar mogna....






Se så mkt röda vinbär vi har. Måste plocka lite snart. Ska prova göra egen vinbärsgele.                                      
                                                  
        





               Tack för idag! God natt!











Av Maria - 10 augusti 2009 20:59

"Borta med vinden" sa jag när jag var liten och ngt försvann. Tror mina storasystrar var ngt lej på mig ibland. :)

Vi fick en sån fin julduk i julklapp. Kom och tänka på den och nu finner jag den icke... Vänt upp och ner på huset känns det som. Ja jag vet att julen är långt bort...men jag kan inte sluta tänka på den där fina duken!


Charlie är på bättringsvägen, men nu börjar jag känna mig lite förkyld. Som var inställd på en löptur. Kanske imorgon?


  Kram på er

Av Maria - 8 augusti 2009 10:16

Ja då har förkylningen slagit till. Charlie hade igår 39 graders feber, hosta och snuva. Har varit en orolig natt. Är ju så jobbigt när dem är sjuka. Vad tacksam för att jag inte skulle upp tidigt och jobba idag. Stackars lille killen min!


Är på gång i operation döda bananflugor. Har inte provat Marias huskur än, men jag tänkte prova till veckan. Skurade iaf under diskbänken idag.


En liten tanke till ett par bekanta till oss som gifter sig idag. Vilket väder! :)





Charlie i sin fina badrock som han ärvt av kusin Izabelle. Tur han inte bryr sig om rött och rosa än. :) Så är det när man bara har tjej-kusiner....


Ha en bra dag!


Av Maria - 5 augusti 2009 21:09


  Hej!


Ja idag på min lediga dag så har vi städat, rensat ogräs, kollat på sängar, grillat och så har jag sprungit min runda. En bra dag! :)

 Vi hittade en superskön säng, men den ligger 4000:- kr över våran budget, så vi måste fundera lite. Vore ju så skönt med en ny säng!

 Var även och köpte lite nya blommor att plantera i krukorna ute. Supermysigt med lite piff-saker!



Ngn som har tips på bananflugor? Slänger frukten så fort den börjar bli dålig, har ingen mat i slasken och tar ut kompostpåsen varje dag. What else?


Nä nu har jag nog eftersvettats klart, så jag kan ta mig en dusch!



   Puss på er (Charlie har nu lärt sig att pussas, riktiga blötpussar)

Av Maria - 4 augusti 2009 21:26

Ja nu har vi varit på fest i Norge. I lördags var det fest i Mo i Rana. Vi firade Roalds farmor som fyllt 70 år på våran bröllopsdag dem 28 juli. Det var 50-60 gäster och det bjöds på god mat och en massa tårtor. Oj så man åt . Synd det blev en snabbvisit, men vi hoppas man träffas snart igen.





Roald och Charlie på farmors altan. Se sån fin utsikt hon har över

Mo i Rana.           





Charlie kalasfin





Mamma och Charlie poserar






Roald och Charlie med goa faster Kristin







5 generationer: Roald, Charlie, Farfar Torfinn, Oldemor Solfrid (70 år) och Tippoldemor Laila (91 år)




Ja det var lite bilder från helgen. Så kul att vi fick ett 5-generationerskort. =)

NU ska jag njuta av en kväll hemma. Imorgon är jag ledig, så då ska jag njuta ännu mer. Vi ska åka och kika på en ny säng, måla lite fönster och grilla hamburgare!!!


  Kram på er





Ovido - Quiz & Flashcards