Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Charlie ska bli en bläckfisk

Av Maria - 24 oktober 2009 13:20

Igår fick vi veta vilken avd Charlie ska hamna på :) Han ska gå på Bläckfisken.

Känns så spännande att han ska börja på dagis i januari. Min stora kille. Varit in och läst om hans förskola och jag tycker det verkar jättebra. Tycker det ska bli skönt med dagis, för där kan han bli mer stimulerad än hemma. Hade nog inte velat ha honom hemma så mkt längre. Sen är det skönt att han verkar inte behöva vara varje dag på dagis.Samtidigt är det nervöst att ngn annan ska ta hand om våran kille.


Så här stod det om hans avdelning:


På Bläckfisken har vi 19 barn i åldrarna ett till fem år. Vi har elva flickor och åtta pojkar.

  •   Vi har upprop och samling varje dag.
  •   Vi är ute och rör oss varje dag.
  •   Vi har veckans bläckfisk då vi uppmärksammar varje barn lite extra
  •   Vi ritar månadens teckning.
  •   Vi arbetar mycket med språket genom Språklust, språkkul och sagosamlingar.
  • Onsdag förmiddag jämna veckor har 05:orna gympa på Storsjöhallen och efter lunch har 04:orna detsamma.
  • Måndag förmiddag har 04:orna kyrkans barntimme (valfri aktivitet).
  • Fredag förmiddag har vi storsjung tillsammans med Delfinen och Valen
 
 
Erika

Erika

24 oktober 2009 17:56

19 barn känns som en stor grupp.. i vännäs kommun försöker man ha max 16 st. Men ni har iaf tur att han fått en plats! Vi måste försöka ses nåt nu snart.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moncan

25 oktober 2009 21:04

Hej!
Vad kul att det är klart nu...han kommer tycka det är tokspännande!
Krama Monstret från monstermoster...

Ps. dagis finns inte längre, finns bara förskola numer...kram förskolefröken *L*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards