Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Kan man stanna tiden?

Av Maria - 10 september 2010 10:47

Jag önskar att man kunde stanna tiden. Oj så jag njuter av hur livet är just nu. Mina fina barn och min goa make! Det kan inte bli så mycket bättre.


Lilla Ellen är nu 10 dagar gammal och växer så det knakar. Vi var på BVC igår och nu väger hon 3920gr och är 55 cm lång. Stora damen! Hon är så snäll. Sover och äter, så det är precis som det ska. Amningen har kommit igång bra, man har gjort bort den värsta perioden då det gör ONT att amma. Igår lossnade även naveln.

Tur är att vi har en storebror som är duktig att hjälpa till. Han är så duktig Charlie.

Vi har haft besök av våra föräldrar, även Roalds farmor från Norge har varit på besök. Oldemor Solfrid for hem idag med bussen.



   


Söta lilla Ellen



 



6 dagar gammal for Ellen på restaurang. Hon tyckte inte det var något speciellt för hon sov hela tiden =) Storebror Charlie gillade pannkakorna som serverades





Farmor och Farfar



    



Ellen





Ellen och Oldemor Solfrid (Roalds farmor)



 




Charlie och Ellen tillsammans med mormor och morfar



     



Jättefin mor och barnbukett som Ellen fått av mormor, morfar och mostrar med familj


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards