Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 8 juni 2009 13:56

Köpte en ny telefon i veckan. Den började krånga på en gång så igår for vi på Elgiganten och fick ut en ny.

Idag har jag visst tappat den när jag var ute på promenad. Måste glidit ur skötväskan då en låg under vagnen. En vänlig själ hade ringt till min Mamma. :) Så idag kl halv fem ska vi på Charlies framtida (hoppas vi) dagis och hämta den. Haha! Tur det finns ärliga människor.


Men eftersom första veckan bara krånglat, så kanske det inte är meningen att jag ska ha telefon. Fast den verkar inte vilja lämna mig riktigt... Eller jo kanske, den första lyckades ju rymma tillbaka till Elgiganten! :) Den här gjorde ett tappert försök!



Av Maria - 8 juni 2009 13:49

Hinner knappt sitta vid datorn. Det är så gott som omöjligt medans Charlie är vaken för han stänger av den snabbare än ögat... Men nu sover han så man får passa på. :)


Haft en fartfylld helg. I lördags var det nationaldagen. Den firades med Camilla, Chrille, Flisan, Tocka och Cepe. Vi grillade och spelade kubb och Chicago. Ska bara säga att jag vann Chicagon =) =) Ja det var väldigt trevligt iaf.


Söndan började jag med att fara och rösta. Charlie och Roald sov till 10 efter lördagens aktiviteter. Så jag hade lite egentid där.

Sedan fick vi besök av Peder och Desire. Så vi åt blåbärspaj.

På söndagskvällen skulle vi kolla på en bil, men helt plötsligt hade gubben bara mobilsvar på. Så han verkar sugen att sälja...inte!





Släkt med mamma kanske? Charlie fick smaka popcorn och det var ju SÅÅÅ gott. Morfar som är popcornälskare skulle varit stolt om han varit här. :)                                                 
                                                  
      




Kram på er

Av Maria - 5 juni 2009 10:24

Har ju glömt lägga upp denna fina "utmärkelsen" som jag fått av Erika. Tack Gumsan! Hoppas ni får en mysig dag i Lycksele!





Jag vill ge den till:


Camilla

Regina

Erika

Fru Maria Larsson

Alexandra (Fru Nilsson)

Emma (Frans mamma)



Tråkigt väder i skärgårn idag! Kallt och regnigt! Man har då en anledning att hålla sig inne.


                      Stor kram på er

Av Maria - 3 juni 2009 21:38

Ikväll släppte Charlie min hand och stod själv ett par sekunder. Sedan tog han ett steg och så satte han sig på rumpan. :) Vad han kan!


      Kram på er

Av Maria - 3 juni 2009 13:13

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5292389.ab


Läste just denna artikel. Har läst på flera ställen att det är dåligt för små barn att se på TV. Kanske är det tur att Charlie inte är så intresserad av att se på TV:n än. Han har som ingen ro att sitta stilla.

Ja man undrar just vad man ska tro om detta? Stämmer det?

Sen kanske det är skillnad på vad barnet ser på?

Som jag tycker om det mesta: lagom dos är nog bäst.

Av Maria - 3 juni 2009 12:58

Stort grattis till Erika som idag fyller 27 år. Hoppas du hittar ngt på Expo för presentkortet du fick. :)

Jag och Charlie for dit på förmiddan och fick smaka en smaskig smörgåstårta. Regina, Camilla och Flisan var oxå där. Trevligt! Hoppas tjejkvällen vi planerat blir av.


Beställde igår en ny telefon på Elgiganten. Så jag svängde förbi där på hemvägen och plockade upp den. Kommer nog inte ifrån att ha en mobil som funkar.

Det blev en sådan:




Den har alla funktioner jag behöver: ringa och skicka sms. Ja även ta en bild eller två. :) Skönt med MP3 oxå.

Eftersom jag inte vaknade med huvudvärk imorse så kanske det är fritt fram att springa ikväll. Vill bli av med ett kilo eller två. Jag mår så mycket bättre när jag får träna regelbundet.


Ha en bra dag allesammans!

Av Maria - 2 juni 2009 22:20

Ja idag smakade vi årets första jordgubbar. Helt ok, men lite smaklösa. Dem blir nog bättre lite längre fram.

Jag och Charlie var på öppna förskolan medans pappa skrapade och måla fönster. Charlie träffade en massa kompisar, var ett tag sen vi sett dem. Oj så dem växer och utvecklas. :)


Farbror Tocka kom hem från Bulgarien idag. Charlie fick fina presenter. Vi med för den delen. :) Han blir bortskämd lileman av farbror.




En fin jacka och hattar från Bulgarien :)






En söt Charlie i grönskan. Var så underbart väder i helgen :)



God natt!

Av Maria - 1 juni 2009 22:25

Oj en sån dag. Strålande sol! Man bara njuter!

Idag har vi börjat måla fönster på baksidan. Dem fula bruna ska bli vita och fina. :) Är roligt att pyssla på, nog för att det mest är Roald som pysslar. Men jag och Charlie har varit ute och varit sällskap. Ska visa kort när det är klart.

Vi är ute mest hela dagarna nu när det är fint väder. Kan inte komma ihåg när man var ute så mycket sist. Kanske när man själv var liten??


Charlie har nu återgått till att sova en gång per dag. Han började med det innan han fick lunginflammation, men så behövde han mer sömn då. Men nu räcker det med en gång. Han sover ute i sin vagn oxå på dagen. Mammas stora kille.


   God natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards