Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Sista natten

Av Maria - 31 juli 2009 00:34

Ja då gör man sista natten innan ledighet. Skönt! Har varit fullt upp dessa 3 nätter. Skönt ändå, för man hinner inte bli så trött. Tycker det är skönt att vara tillbaka och jobba. Gillar att få använda skallen till annat än att värma välling. :) Man uppskattar desto mer att få umgås med sin famlij när man jobbar och inte ser dem hela dagarna. Är glad för att vi ska ha 3-3 schema, för då jobbar man inte 100%. Det vill jag inte när Charlie är liten.

Har nu fått mitt schema och det verkar funka riktigt bra med Roalds schema. Är så glad att det gick att ordna. Det verkar inte heller som om Charlie behöver vara så mkt på dagis. Man vill ju ändå få en viss regelbundenhet för honom, så han kommer in i barngruppen. Så man kan ju ha honom där vissa dagar ett par timmar trots att man är hemma från jobbet.


Vi har farfar på besök. Imorgon då jag sovit åker vi till Mo I Rana (Norge). Roalds farmor fyller 70 år, så hon ska ha kalas på lördan. Blir väldigt kul att träffa dem. Sist var på nyår. Dem lär tycka att lilleman växt. :)


              Stor kram på er allihopa

 
 
Erika

Erika

31 juli 2009 10:38

Hoppas ni får det bra i Norge! Jag börjar jobba till veckan så vill du ha galgarna så får du höra av dig :)

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

1 augusti 2009 18:23

Får ni ha honom på förskolan fast du el Roald är lediga? Vet att det har varit att är man ledig eller har semester så ska barnet vara hemma också.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

2 augusti 2009 22:04

Cesar är hemma hela dagarna, slutar endast tidigt på onsdag, hemma sent d andra dagarna.


Jo jag förstår d.. men kolla upp för vi hade så på min förskola och nu har vännäs kommun ändrat i iaf. Barnen får vara om föräldrar är ledig el har semester, men jag tror inte att d är så överallt. Sen så är det aldrig omöjligt att få ha barnen där ändå om de missar mkt, bara man betalar :D

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards