Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 22 juli 2009 17:49

Väldigt fint väder idag, så vi tog oss en promenad till havet och åt lite glass. :) Först gick vi och matade lite ankor. Det tycker Charlie var roligt, vi fick bära han därifrån när vi skulle gå vidare till glassen och havet...




Pappa och Charlie matar ankor(vi tror det är ankor)




Vi slog oss ner på en bänk då vi kom fram till badstranden. Vågade inte gå för nära vattnet för risken är att Charlie slänger sig i med kläderna på :)




Så gott med glass. Mamma fick knappt smaka någonting.





Ser ni Finland??





Riktig slapparstil

Av Maria - 20 juli 2009 22:10

Idag bjöd vi Camilla och Flisan på tacos. Det är ju så gott, man blir som aldrig riktigt less på den maten.

Tror jag uppfostrar en gentleman. Han skjutsade Flisan runt runt på sitt vrålåk. :)





Går det bra damen?




Jag laddar för ett arbetspass imorgon. Börjar egentligen att jobba nästa vecka först, men jag tog på mig 2 pass denna vecka. Ska bli skönt ändå.


Vi tar det lugnt nu och ser på en gammal film. Vi har regn i norr, så idag passade jag på att göra i ordning en garderob till Charlies kläder. Är för trångt i skötbordet. Blev bra.



   Kram på er

Av Maria - 18 juli 2009 22:58

Ja idag ramlade Charlie och fick sitt första blodspill. Han skrapade strängen som sitter mellan framtänderna på en utemöbel. Ja det låter ju lite komiskt. :) Men oj vad det det blödde, men slutade bra fort efter att han sugit på en blöt kall tvättlapp.


Sett 2 bra filmer senaste dagarna om ni vill ha filmtips.

  • Twilight
  • Bedtime stories

Må bara säga att livet är för gott för övrigt! :) Happy!


  Kram på er

Av Maria - 17 juli 2009 22:37

Ja nu går min lilla kille. Han går och går och går. Både han och vi tycker det är så kul. Han kan både vända, runda saker och plocka upp saker på golvet. Mamma och Pappas duktiga kille. Är så glad att han börjat gå innan jag ska börja jobba, så man inte missade det hela.





Dem första stegen hemma hos farmor och farfar den 10 juli




Nu går han så gott som hela tiden :) Snart springer han väl...

Av Maria - 17 juli 2009 22:29

Har inte alls haft lust att blogga senaste veckorna. Men nu hoppas jag komma igång. Är lättare när man är hemma oxå.

Har varit på semester hemma i Jämtland. Först hos mormor och morfar och sen hos farmor och farfar. Men nog är det skönt att vara hemma igen. Charlie blev nog gladast av oss alla att komma hem igen. :)

Nästa vecka börjar jag jobba igen. Blir bra att komma igång igen. Är så glad att Charlie börjat gå, för jag ville inte missa hans debut. :)


Lite bilder från semestern:




Jag och min goa storasyster Malin myser hemma på altanen








Vem behöver fara på dyra konserter när man har så fin underhållning hemma. Mina systerdöttrar turnerade med morfar :)








Självklart var systrarna tvungen att göra byn osäker då det var årets marknad. YEAH!






Kan säga att det var fullt ös i lilla torpet då alla små kusiner var hemma. 3 st á 1 år, 1 på 4.5 år och 1 på 6.5 år :)




Av Maria - 10 juli 2009 19:04

Ja nu kan man väl säga att Charlie går. Han har gått genom farmors kök flera gånger, ända in i vårat sovrum. Så stolt man blir över sin lilla prins. Har varit på G länge, men nu händer det saker.


Vi har det bra på semestern. Mysigt att träffa familjen lite.  Lägger upp bilder när vi är hemma igen. =)


Var bara tvungen att skryta lite om min prins.


Idag firar jag och Roald 6 år. Vi är lika kära idag, fantastiskt!!





Av Maria - 3 juli 2009 18:08

Håller på packa. Imorgon bitti åker vi till mormor och morfar. Det ska bli himla kul. :) Ser fram emot att träffa familjen.


En liten fundering: Vart tar alla tuttar vägen? Dem bara försvinner. Tycker jag vänt upp och ner på huset. Charlie har väl ngn gömma nånstans. :)




Av Maria - 2 juli 2009 21:48

Ja nu blommar en hel del i trädgården. Väntar på att mina pioner ska slå ut, men det hinns nog inte innan vi åker hemöver.

Ja på lördag åker hela Familjen Johannessen till Noret. Hem till mormor och morfar. Det ska bli kul att samla hela familjen. Alla 3 systrar är hemma med karlar och barn. Kan det bli mysigare! :) :)


Äntligen har vi köpt en annan bil, vi har ju varit land och rike runt för att hitta en. Pappa Roald är lite kräsen och det är väl bra. :) Så man inte tar första bästa. Roald for till Östersund och köpte en i måndags. Nu på semestern ska vi tillbaka på bilaffären för dämparna bak måste bytas. Skönt med garanti.

Roald har ju svårt att släppa BMW. Så vi har köpt en BMW 523 -99 och den har inte gått så långt heller :). Väldigt fin bil tycker vi. Nu har vi 3 st BMW:ar på går´n. Ska lägga ut våran gamla kombi på annons när vi är hemma igen efter semestern. Äntligen har vi AC igen. Vilket lyx!





Med Charlie är det bara bra. Tror han tycker värmen varit lite jobbig. Men annars är det som vanligt. Han vill inte gå riktigt än, går några steg och sen sätter han sig. :) Men han har lärt sig krypa upp och ner i soffan själv. Han är väldigt försiktig, så det är skönt.

Ska bli skönt med lite semester hemma i Backe och Strömsund. Sen kommer man hem och då är det dax att börja jobba igen. Ska bli skönt för Charlie är hemskt mammig nu, pappa duger inte alls lika bra. Så det blir bra för han att vara hemma med Pappa lite mer.






Nu är det så härligt att man kan vara ute i bara blöjan :)






Full fart ute i gräset

Charlie hade denna fina skjorta på sig när vi var till en bekant och fotade honom.                                            
                                                  
          

Ovido - Quiz & Flashcards