Alla inlägg den 15 april 2011

Av Maria - 15 april 2011 09:03

Ja kan jag vara konsekvent? Fått tips på en sov-metod som är framtagen av Anna Wahlgren "sova hela natten". Provade 5-minuters med Charlie och jag klarade inte av att han var så ledsen. Men med denna metod så "överger" man inte barnet utan man jobbar på att dem ska vara trygg i sin säng. Fick hem boken igår och jag har läst på. Den tar 11 dagar att genomföra. Vi planerar ju att åka hem i påsk, så jag tror jag väntar tills vi är hemma igen. Tvekade igårkväll om att genomföra den, men efter att haft en usel natt så känner jag mig peppad. Hon är inte ledsen på nätterna, bara pigg. Har en aning om att hon sover för mycket på dagen, så idag ska hon inte få sova så länge varje gång. Nu vill hon somna till bröstet och det vill jag komma ifrån då jag inte kommer att amma många veckor till. Vill att hon somnar i sin säng och gärna sover hela natten. Många verkar nöjda med denna sovmetod och barnen sover 12 h/natt. När vi kör igång med "sova hela natten" så ska jag rapportera hur det går...


Var med och tävla här ni oxå! Om ni behöver en ny snygg klocka.   http://vadfanskajagheta.se/2011/april/tavling-vinn-svart-klocka.html?_tmp=7bb03fd2f5e174b7c783fccbc1aa01d9db5814f4


   Trevlig fredag på er! Förresten...vart tog solen vägen?

Ovido - Quiz & Flashcards