Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Första krypsteget

Av Maria - 19 februari 2009 20:31

Ja ikväll så tog Charlie sitt första krypsteg. Har tidigare dragit sig fram på armarna när han legat på mage. Ikväll så hasade han sig några steg fram på rumpan och sen kröp han några steg på alla 4. Han jagade sin Libero-boll som är favoritleksaken. Duktiga killen!

Annars har lilleman feber ikväll, 38.9 Undrar vad det beror på? Förkylning?


Tror Charlie kan äta hur mycket som helst, drack 250 ml välling ikväll. :) Gillar välling. När han får mat så får man får skrapa ur tallriken när han äter...blir småsur när maten tar slut. *ler*

Erika undrar om gröten är utbytt så jag uppdaterar inlägget med lillemans måltider. :)

Lillemans måltider nu:

  • Frukost: gröt
  • Mellanmål: lite smörgås med smör och vatten när mamma äter frukost
  • Lunch: lagad mat + fruktpure
  • Middag: lagad mat + fruktpure
  • Kvällsfika: välling

Han verkar väldigt nöjd på detta. Sover fortfarande hela nätter :)



     Kram Maria

 
 
Erika

Erika

19 februari 2009 20:47

Vad duktig han är! Men d är klart, måste ju lära sig att ta sig framåt :) Trist med feber, hoppas d är övergående. Å d verkar ju va kanon med vällingen, har ni slutat med gröten? Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria&Moa

20 februari 2009 11:55

Så kul att han börjar ta sig fram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards