Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Maria - 19 februari 2009 20:31

Ja ikväll så tog Charlie sitt första krypsteg. Har tidigare dragit sig fram på armarna när han legat på mage. Ikväll så hasade han sig några steg fram på rumpan och sen kröp han några steg på alla 4. Han jagade sin Libero-boll som är favoritleksaken. Duktiga killen!

Annars har lilleman feber ikväll, 38.9 Undrar vad det beror på? Förkylning?


Tror Charlie kan äta hur mycket som helst, drack 250 ml välling ikväll. :) Gillar välling. När han får mat så får man får skrapa ur tallriken när han äter...blir småsur när maten tar slut. *ler*

Erika undrar om gröten är utbytt så jag uppdaterar inlägget med lillemans måltider. :)

Lillemans måltider nu:

  • Frukost: gröt
  • Mellanmål: lite smörgås med smör och vatten när mamma äter frukost
  • Lunch: lagad mat + fruktpure
  • Middag: lagad mat + fruktpure
  • Kvällsfika: välling

Han verkar väldigt nöjd på detta. Sover fortfarande hela nätter :)



     Kram Maria

Av Maria - 19 februari 2009 13:28

Börjar bli svettigt med dessa utmaningar :)



1. 4 TV program jag brukar se: Greys, House, nyheterna och Hem till gården


2. 4 saker jag gjorde igår: Var på affären, banken, tog en promenad och myste med familjen

3. 4 saker jag längtar till: Tjejfesten på lördag, värme i huset :), fest i Strömsund och tills vi ska hem hem


4. 4 saker som står på min önskelista: Vinna pengar, få köpa nya kläder, få en helkroppsmassage, få en Ergo Rapido (dammsugare från Electrolux)

5. 4 saker jag tycker om att göra: Sova, äta god mat, sen en bra film och shoppa

6. 4 saker jag avskyr: Djurplågeri, barnmisshandel, folk som inte håller det dem lovar, att vara sjuk


7. 4 saker jag åt i går: havregrynsgröt, hårdbrömacka, hemlagad mos och ugnsstekt falukorv


8. 4 bloggar jag utmanar. Camilla, Regina, Lina, Emma

Ovido - Quiz & Flashcards