Direktlänk till inlägg 1 april 2011

7 månaders lycka

Av Maria - 1 april 2011 19:13

Igår var det 7 månader sen min skruttfia såg dagens ljus och det har varit 7 underbara månader. Nå allt är ju inte underbart, men för det mesta så =)


 

Ellen 7 månader

Vi har fått en liten  tjej som är väldigt nöjd. Som jag brukar säga: är dem som här så är det ingen konst att ha barn...

Andra tanden börjar nu dyka upp därnere, så jag anar att det irriterar lite. Hon vaknar gärna en par gånger varje natt. Eller så vill hon bara kolla att mammas mjölkkasse inte är tom... Man blir ganska så sliten av att inte få sova ordentligt. Men fort går det att dem sover hela nätterna och så glömmer man hur det varit. Hon är iaf som en klocka och vaknar runt 06 varje morgon!

Här om natten var hon och storebror pigg. Inte kunde Charlie somna om när lillasyster var vaken. Så vid 02 somnade väl vi om igen... Tur det inte händer varje natten. Jag var SÅÅÅ trött! Satt och nickade i soffan.


 

Hallå! Är ngn vaken???



Men jag må säga att jag har världens goaste kidz =)


   


Nybadade och gosiga!

 

Idag gick vi över till våran granne Stina (hon brukar ge mig stryk i kick`n box). Dem har 2 töser i Charlie och Ellens ålder. Charlie hade så kul att han ville absolut inte följa med hem, så han fick stanna kvar ensam och käka lunch medans jag och Ellen gick hem för att äta. Både jag och Stina blev imponerade då det var första gången han var dit =) Tror Stina och Gry får tummen upp av Charlie... Tror min Charlie börjar bli stor!


                                     Kram på er

 
 
Ingen bild

Fru Larsson

2 april 2011 07:38

Shiit vad tiden går och barnen blir stora. Tänk att det var tre år sedan vi satt med stormagarna på fc :-) Nu kommer man ju inte ihåg hur livet var innan och man är nu rätt lycklig över att man får sova till sju en lördagsmorgon (vakna fem är ju mindre piffigt).

Trevlig helg på er!

Maria

4 april 2011 07:39

Ja visst är det sjukt vad tiden går fort. Man vill stanna upp den ett tag eller iaf frysa in en minnesbild i hjärnan =)
Ser fram emot en hel natts sömn, känns som det var ett tag sen nu. Men fort går det tills dem sover hela nätter....

Kram på er

 
Ingen bild

Stina

3 april 2011 07:01

SötEllen!

Det var verkligen en fröjd att se dom leka tillsammans...d gör vi om.

Ses imorgon,
S

Maria

4 april 2011 07:38

Ja dem klaffade riktigt bra, så vi ser er gärna snart igen! Vi ses ju ikväll på boxningen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards