Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Äntligen mot ljusare tider

Av Maria - 19 april 2011 15:21

Äntligen är jag mer blond än kopparfärgad. Idag var jag till frissan och det var så skönt. Man känner sig så mkt fräschare. Testade en ny salong www.olunds.net och jag blev positivt överraskad. Tokbilligt (750:- för klipp och färg) och så blev jag nöjd. Var ju ingen avancerad klippning eller färgning, men jag är nöjd. Hade kunnat vara lite mer slingor, men nästa gång så. Så skönt att vara lite mer blond igen!!! Fick även en ögonbrynsfärgning och plockning då jag bokat en behandling för över 500 kr. Så skönt att få pyssla om sig själv lite!


                           


Charlie har lite feber även idag. Tar inte tempen på honom mer än nödvändigt då han hatar det. Har en örontemp, men jag litar inte riktigt på den utan vill helst ta på ett mindre bekvämt ställe. =) Synd med sjuk lilleman då vädret är helt underbart. Jag har iaf lyckats städa TV-rummet och putsa fönster där. Märker att han inte är helt pigg. För medans jag dammsög så gick han och la sig själv i sin säng och somnade där. Vi hoppas han är frisk snart så vi kan mysa med lite kompisar. Skulle oxå behöva fara på stan och shoppa lite åt barnen.


   Stor kram på er

 
 
Ingen bild

Cajsa

19 april 2011 19:56

Så fin du blev! Hoppas liten kille kryar på sig snart så han oxå kan njuta av vårvädret. Dock har vindarna här hos oss haft lite mer att önska de sista dagarna, här har varit halv storm!

Förstår om du längtar efter att shoppa. Jag var en sväng på stan idag och kom hem lite fattigare. Man ställer sig frågan, varför är det så himla kul att handla åt barnen?

Sköt om er! Glad påsk från oss!

Maria

20 april 2011 07:04

Tack Cajsa!
Ja nu hoppas vi Charlie blir Man blir ganska irriterad på varandra av att bara sitta inne. Tror jag måste fixa lite annat pyssel idag.

Ja till barnen kan man handla huuuur mycket som helst och det är ju så kul. Dem passar ju så bra i allt. Måste börja fylla på vårgarderoben. Skulle även behöva själv, men såklart kommer man själv i sista hand.

Sköt om dig och ha en bra påsk!

 
Erika

Erika

19 april 2011 21:40

Du blev jättefin i håret!! :) Hoppas ni kryar på er så ni kan åka hem i påsk och må gott. Cassandra har fått nåt tråkig rinnsnuva å hosta men än så länge feberfri. Vi önskar er en riktigt glad påsk och vi ses när vi båda är tillbaka i stan! Kram å puss

http://eraijka.bloggplatsen.se

Maria

20 april 2011 07:02

Tack! Ja vi hoppas på bättring här. Febern är lägre men oj vilken hosta han fick igår och snoret rinner.
Nä men stackars Cassandra. Är det Charlies förkylning kan tro? Shize oxå! Hoppas det inte blir ngt mer så ni kan njuta av påskledigheten!

Stoooor kraaam på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards