Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Maria - 11 mars 2009 11:09

Ja då var man utmanad igen.


1. När gick du upp idag?

07.45 vaknad vi, men låg och mös lite längre

2. Diamanter eller pärlor?

Diamanter

3. Senaste filmen du såg på bio?

Oj det minns jag inte, var SÅÅÅÅ länge sen

4. Favorit tv-program?

Desperate Housewifes

5. Vad åt du till frukost?

Inte ätit frukost än...men blir nog havregrynsgröt

6. Vad är ditt / dina andranamn?

Sara Evy

7. Din favoritmat?

Fläskfile med klyftpotatis och tzatziki

8. Vilken mat gillar du inte?

Oj...äter det mesta. Men isterband är ingen favvo

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?

Akons "freedom"

10. Vilken bil kör du?

BMW nånting...525? Är svart iaf

11. Vilken är din Favoritmacka?

 En baguette med skagenröra

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?

Folk som skryter

13. Vilka är dina favoritkläder?

Mysbyxor

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?

Nån öde ö i söderhavet

15. Favoritklädmärke?

Oj så svårt, är inte så märkesfixerad. Gillar min LEE-byxor

16. Var vill du dra dig tillbaka?

På Noret...där finner jag lugnet

17. Favorittid på dagen?

När som helst då vi får egentid, eller då Charlie är nyvaken för då är är han så mysig.


18. Var är du född?

Sollefteå BB

19. Vilken är din favoritsport att se på?

Friidrott av alla slag

20. Coca Cola eller Pepsi?

Cola!!

21. Fotboll eller ishockey?

Fotboll

22. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?

Morgonmänniska

23. Pedikyr eller manikyr?

Pedikyr skulle mina fötter behöva

24. Några spännande nyheter att berätta för oss?

Nä inte direkt

25. Vad ville du bli när du var liten?

Svetsar som pappa :)

26. Bästa barndomsminnet?

Hela min barndom är ett fint minne. Så tacksam!

27. Varit i Afrika?

Nej men skulle gärna vilja


28. Nånsin rullat in någon i toapapper?

Nej

29. Varit med om en bilolycka?

Ja en älgkrock och så kört in i "röven" på en bil

30. Favoritdag i veckan?

Fredag om man är ledig helgen

31. Favoritblomma?

Tulpan

32. Favorit-snabbmatsrestaurant?

McDonalds

33. Har du någon cykel?

Japp, fick en i studentpresent


34. Vem fick du senaste mailet från?

En tjej på Berghem ang en annons på en barngrind

35. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?

Vill inte använda kreditkort, men måste jag välja så blir det IKEA

36. Senaste personen du delade en middag med? **

Min make Roald


37. Vad sysslar du med just nu?

surfar


38. Favoritfärg?

Grön

39. Hur många tatueringar har du?

Ingen



Av Maria - 11 mars 2009 10:05

Ja då var man hemma igen. Borta bra men hemma bäst. For i torsdags och kom hem igår tisdag.

Började att besöka farmor och farfar i Strömsund och sen till mormor och morfar i Backe. Haft det så mysigt.

Men oj så mammig Charlie har varit. När vi kom till bägge ställe så grinade han så fort någon kollade på honom. Lite jobbigt, men man vet ju att det är alldeles normalt i utvecklingen.

I lördags var jag och Roald på fest hos Henrik och Fanny. Väldigt god plankstek fick vi. Var väldigt trevligt. Cepe hade med sig rockband så det var kul att kika på alla som roade sig. Själv blev jag så trött så halv tolv for jag hem då de andra for på Grand. Man är inte van att vara på galej... :) Hade gått sådär för Charlie att vara utan mamma och pappa. Han hade varit ledsen. ;(

Är en väldans fart nu på lilleman när han kryper och ytterligare en tand har nu kommit i underkäken (sammanlagt 5 tänder). Oj vad det händer saker nu. :)















Katten Mårten var spännande tyckte Charlie

























Mormor tycker om att ge matglada Charlie mat



















Charlie hos farfar Torfinn







 Igår ringde dem till mig från Umeå Guiden. Hade skickat in ansökan till "Gör om mig". Stod mellan mig och en tjej till. Han ville höra hur långt hår jag har. Dem skulle höra av sig under gårdagen för att meddela hur det blev, men dem har inte ringt än. Så jag antar att det inte blev jag... :( Jag som så gärna vill få hjälp att fixa till mig. Är SÅÅÅÅ less på mitt utseende. Så nära, men så snubblar man på mållinjen!



                                 Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards