Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Maria - 12 mars 2009 21:40

Istället för afterwork så hade vi brudar i mammagruppen afterbaby på byns lokala krog.:) En del åt mat och vissar bara drack lite gott. Jag beställde in en halv karaff vitt vin och oj så gott det var. Känner mig lite lagomt mysigt salongberusad och rosig om kinderna. Väldigt trevligt hade vi det. Måste göras om snart. Tack flickor för ikväll! Behövligt att komma ut så här ibland.

Rev lite tapet när jag kom hem, men det var lite vingligt där på trappstegen. Kan väl inte bero på vinet??? *fnissar i min ensamhet*













Afterbaby med mammagruppen






Ska lägga mig och sova snart. Roald jobbar gravskift, så jag har ett visst ansvar.


  Kram på er

Av Maria - 12 mars 2009 10:17

Inte trodde man att något så här drastiskt skulle hända? Är nu tal om att fabriken där Roald jobbar ska flytta till Tyskland. Igår var det stormöte på hans jobb. Inget är bestämt, men det ser väl inte allra bäst ut. Ska den flyttas så ska det ske inom 16 månader.

Vi som köpt hus här så Roald skulle ha nära till sitt jobb. Så typiskt. Vi har sagt flera gånger att vi har det för bra, så snart kommer något att hända. Mycket riktigt...Roald kanske blir arbetslös. Tur att jag har jobb iaf.

Tycker att man gjort allt rätt och i rätt ordning. Trodde ju att vi skulle ha jobben "säkrade" eftersom vi bägge jobbat 8 år på samma ställe. Men icke då, i dessa tider kan man aldrig vara säker.

Ja ja, vi ska inte måla fan på väggen än. Inget är bestämt än, så man hoppas så klart på det bästa. Blir han utan jobb, så sker det inte denna månad heller utan det är ju ett tag bort och då kan ju denna ekonomikris ha vänt. Är ju många i denna stad som är arbetslösa...

Roald har tecknat en massa försäkringar på banken oxå som hjälper till rent ekonomiskt ifall han blir arbetslös, så det är ju inte så dumt.


Inte händer det mycket i vardagsrummet heller. Har fått hem tapeterna till fondväggen iaf. Vi måste verkligen sätta igång med spackling och slipning nu. Vill bli klar innan kaminen kommer den 26 mars. Längtar!!!



   Stor kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards