Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Ska vi oxå drabbas av ekonomikrisen?

Av Maria - 12 mars 2009 10:17

Inte trodde man att något så här drastiskt skulle hända? Är nu tal om att fabriken där Roald jobbar ska flytta till Tyskland. Igår var det stormöte på hans jobb. Inget är bestämt, men det ser väl inte allra bäst ut. Ska den flyttas så ska det ske inom 16 månader.

Vi som köpt hus här så Roald skulle ha nära till sitt jobb. Så typiskt. Vi har sagt flera gånger att vi har det för bra, så snart kommer något att hända. Mycket riktigt...Roald kanske blir arbetslös. Tur att jag har jobb iaf.

Tycker att man gjort allt rätt och i rätt ordning. Trodde ju att vi skulle ha jobben "säkrade" eftersom vi bägge jobbat 8 år på samma ställe. Men icke då, i dessa tider kan man aldrig vara säker.

Ja ja, vi ska inte måla fan på väggen än. Inget är bestämt än, så man hoppas så klart på det bästa. Blir han utan jobb, så sker det inte denna månad heller utan det är ju ett tag bort och då kan ju denna ekonomikris ha vänt. Är ju många i denna stad som är arbetslösa...

Roald har tecknat en massa försäkringar på banken oxå som hjälper till rent ekonomiskt ifall han blir arbetslös, så det är ju inte så dumt.


Inte händer det mycket i vardagsrummet heller. Har fått hem tapeterna till fondväggen iaf. Vi måste verkligen sätta igång med spackling och slipning nu. Vill bli klar innan kaminen kommer den 26 mars. Längtar!!!



   Stor kram på er

 
 
Erika

Erika

12 mars 2009 11:07

Oj oj oj, jag hoppas verkligen inte att Roald blir arbetslös! Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

12 mars 2009 17:36

Vi här hemma håller tummarna för er...Hoppas hoppas på att han får behålla jobbet. Vi saknar er! Chrille sa att han ville ses nåt snart, myskväll som vi brukar sa han:) Puss puss till er från oss!

http://mammamillan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards