Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 12 februari 2009 22:12

Idag fyller min älskade make 28 år. Tänk att han var rena lammköttet när vi träffades...23 år. =)

Ganska praktiskt att fylla år dagarna efter varandra, räcker med en tårta.

Jag köpte en förvaringshylla som han ska ha i garaget, den har en massa fack som han kan ha t ex skruvar och sånt i. Det behövs lite ordning och reda därute.

Idag kom det mer presenter. Min syster Moncan budade hit lite Åre-choklad åt oss och min andra syster Malin skickade upp lite lotter i form av Keno, måltips, Lotto. Tusen tack brudar! Ni är för söta! Sen kom det mer lotter med Tocka, Danne och Chrille. Vore väl tusan om man inte kunde vinna en miljon.... Vore nice!




                                  





 Mina älsklingsgrabbar 


Jag invigde popcorn-maskinen här ikväll. Brände första omgången, men andra blev bra. Riktigt goda oxå. Gjorde en sats som var menat för 2 personer, men räknar man i mina konsumtioner så behöver jag dubbelt så mycket! Hihi! LOVE POPCORN! Min familj är en riktig popcorn-familj.




BIG POPPER

Fick ett samtal från jobbet. Det är ju på tapeten att införa 3-3 schema hos oss. Har för tillfället önskeschema där man lägger sitt eget schema. 3-3 innebär att man jobbar 3 dgr och är ledig 3 dgr. Plus att på en heltidstjänst jobbar man 85-88%. Låter ju kanon. Det enda jag är orolig för är hur jag och Roald ska få ihop våra scheman. Men Katrin på jobbet lät positiv ang det, så 3-3 kanske inte är så dumt.

Tack Camilla för ditt erbjudande om barnvakt ifall mitt och Roalds jobb krockar ibland. =) Tryggt att veta!


Dax att gå till popcorn-skålen! Me like...


                Puss på er





Av Maria - 11 februari 2009 21:37

Ja ännu ett år har gått. Fyller idag 27 år gammal. Kollar på siffrorna och det

ser så gammalt ut. Tycker nyss jag fyllde 20. Vart far tiden?

Firade idag med goda vänner: Erika, Cesar, Camilla, Christian, Jonas, Ann, Cepe och Tocka. Det var så trevligt. Hade gjort smörgåstårta som smakade helt ok och även dumlekakor. Som vanligt gör man alldeles för mkt. Men det är ju en födelsedag imorgon oxå. Roald fyller 28 år imorgon. :)

Dagens presenter till mig och Roald (tycker inte folk behöver köpa några, men det är ju trevligt):

  • Duschdraperi, badrumsmatta, kopp för tandborstarna och tvålpump av Erika & Cesse, Camilla & Chrille och David och Regina
  • Badsalt, badbomber, trisslott och en påse POLLY av Jonas och Ann
  • En popcorn-maskin :) av Cepe
  • 40(!) st FEMMAN-lotter av Farbror Tocka
  • Blommor från mamma och pappa som de budade hit
  • Rosor, trisslotter och fotvård av min älskade Roald

Tusen tack för allt och för att ni kom! Tack för alla som gratulerat mig på andra sätt. =)

Kan meddela att på 40 lotter så vann jag sammanlagt 70 kr på 11 st. Nya lotter imorgon. :) Kul med lotter.







Blommor från mamma och pappa + Roald







Födelsedagsbarnet och Charlie








Charlie och Farbror Tocka







Far och dotter







Ann och Jonas











3 coola brudar







Christian "Cepe" Persson











Våra fina presenter

Av Maria - 10 februari 2009 22:33

Vi har gjort lite fynd här i veckan. =) Äntligen börjar man få lite myskänsla i vardagsrummet nere.




Fyndade fåtöljer på Expo Stormarknad. Trevlig affär :)





Roalds hemmabio





Fyndat 2 vitrin på blocket





Jajamänsam Malin...du var först! =)

 Kram på er

Av Maria - 10 februari 2009 18:23

Underbar dag! Fam Johannessen tog en långpromenad och stannade till på Nisses för en god macka. :) Strålande sol och - 4 grader! Wonderful!

För övrigt tycker jag att dagen spenderats i köket. Gjort baby bolognese, dumlekakor och ost-och skinkpaj. Oj så huslig man varit idag. Mer huslig ska man va för det ska förberedas tårta tills imorgon. PHEW!







Baby Bolognese med makaroner



Charlie har nu fått en fjärde tand. Har senaste 2 nätterna sovit hela natten, så underbart skönt. Var nog tanden som spökat då han knappt sov någonting.

Har oxå börjat åla sig fram när han ligger på mage, drar sig fram med armarna. =)

Lilleman har även upptäckt att DVD:n har en ON/OFF-knapp. Den är rolig att trycka på. Pappas nya förstärkare och högtalare är oxå spännande! Till pappas stora fasa! Mamma hon bara ler!  Haha!







                                DVD:n har en rolig knapp att trycka på









Har jag gjort något jag inte får??





Stor kram på er alla!











Av Maria - 9 februari 2009 16:14

Att det kan snöa så mkt. Har snöat hela helgen och snöar fortfarande. Vi börjar bli less på att skotta snö. Har inte så stort att skotta, men det räcker till + att plogbilens snösträng inte är att leka med.

Men trots all snö så är det mysigt med riktig vinter. Har haft en bra vinter med lite slask. Härligt!




                                  



Vi har en liten snöhög framför huset :)




Varit inne på Coop och storhandlat idag. Fyllt upp frysen igen. Det är skönt!

Blir en lugn hemmakväll. Ska äta våfflor till middag. Mums!


Stort GRATTIS till min BB-kompis Kicki som idag fyller 27 år. Oj så gamla vi börjar bli!


                    Kram på er

Av Maria - 9 februari 2009 16:02

Blev idag utmanad av min goda vän Erikas hemsida:  http://eraijka.bloggagratis.se/


Regler:

1. Länka till den som har taggat dig

2. Berätta sju sanningar om dig själv

3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg

4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen

Sju sanningar


Oj detta blir en utmaning. Svårt...


1. Har svårt att ta kritik utan att bli sårad

2. Blir glad av att shoppa, men får dåligt samvete om det är ngt dyrt

3. Min famlij är det viktigaste för mig

4. Är mer morgonmänniska än nattmänniska

5. Tycker inte om öl

6. Tror oftast gott om alla

7. Vill gärna vara alla till lags


Jag utmanar alla mina bloggvänner



Av Maria - 8 februari 2009 22:49

Så otroligt tacksam man ska vara för det man har. Ibland händer saker runt omkring en som påminner en. Man blir nästan religiös och tackar gud för att allt går så bra. Tack tack tack!


                         




Av Maria - 7 februari 2009 17:20

Det är bra med en paus från jobbet för man uppskattar desto mer att vara tillbaka. Jobbade igår och idag, det var riktigt roligt. Jag kom till och med ihåg hur man gjorde. Haha! Som dem sa till mig: "det kommer kännas som du aldrig varit härifrån". Så sant så, men ringrostig är man allt!


Blir en mysig hemmakväll med melodifestivalen. Är seg efter natten som var. Vet inte om Charlie hade växtvärk? Han har 2 nätter i rad varit vaken mestadels hela natten. Blev inatt lite lugnare efter en alvedon. Kan en sån liten ha växtvärk?


              Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards