Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 5 februari 2009 12:45

Var på förmiddan på BVC och gjorde BOEL-testet. Lilleman klarade det så bra. Tycker det var skönt att han inte skelade eftersom jag gjorde det när jag var liten. Vill görna slippa detta med lapp för ögat.

 Ni som inte vet vad detta test är så kopierar jag från www.growingpeople.se :


BOEL-testet, Blick Orienterad Efter Ljud, är ett test som görs när barnet är mellan 7 och 10 månader gammalt för att få en uppfattning om barnets hörsel, ögonens ställning och rörelser och barnets kontaktförmåga med omvärlden.Genom att låta barnet se på en röd träpinne och lyssna på en liten bjällra kontrollerar man att barnet kan skifta sin uppmärksamhet från ett synintryck till ett hörselintryck.








"Instrumenten" till testet



Det var en bra natt. Gav lilleman en rejäl grötportion och sen sov han från 21:00 till halv sex, fick då mer gröt och sov till 09. Skönt med såna nätter. Tycker han sover bättre nu sen vi slutade amma. Amen för det!


Snön vräker ner. Har det kommit 2 dm så ljuger jag inte. Det var "lite" att skotta!


                       Kramar från en nöjd mamma






        


                                       

Av Maria - 4 februari 2009 16:39

Erika utmanar i sin blogg:


- Gå in i mappen mina bilder.

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.

- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.



                            



Charlie är 5 månader och har just lärt sig sitta.



Ja tyvärr blev det inget mer spännande än så. :)

Nu utmanar jag alla mina bloggarvänner!



Av Maria - 4 februari 2009 16:19

Oj så gott fika vi fick hos Pernilla och Viggo idag. Man blir så bortskämd nu på onsdagarna då det är så gott fika hos alla. Grymt goda muffins!  Glömde ju kameran igen.



                                          


Inte dagens skörd, men de såg lika smarriga ut




Luktar målarfärg i hela huset. Roald har oljat alla luckor i köket + köksbordet. Man kan säga att det var dax, var lika torra som en...klimakterietant. Hihi! Enda ord jag kunde komma på ...sorry!

Det blir himlans bra iaf. Sån här sak man gått och retat sig på ända sedan vi flyttade in och äntligen är det gjort. Tog bara ett år. Typiskt oss!


Pappa är frisk nu. Skönt! Hoppas det dröjer länge nu tills nästa sjukdom.


Funkar inte att lägga Charlie kl 19 iaf. För igår vaknade han kl 22 och var vaken till 01:30. Tur pappa i huset är nattuggla.


      Kram Maria

Av Maria - 3 februari 2009 18:03

Idag firade vi äntligen att Flisan fyllt 1 år. Jag och Charlie for dit med en present. Köpte ett strandkit, ett pussel och en "slemfisk". Var så kul att se dem igen!

Jag och Charlie utförde lite ärenden oxå när vi var inne i city. Hämtade micron som det tydligen inte var ngt fel på (hade ju kunnat få mina popcorn), köpte en present till pappa och så var vi på barnens hus och köpte present till Flisan + en mössa till Charlie.


Fullt upp veckan som kommer.

Onsdag: Fika hos Viggo

Torsdag: Boel-test på BVC

Fredag-sön: mamma ska jobba :)


Synd att jag glömde kameran idag när vi var på kalas. :(

Ätit tacos till middag! Oj så gott det var!


     Stor puss till Moncan och Malin. Saknar er!


                Kram Maria

Av Maria - 2 februari 2009 17:12

Har inte ammat sedan igår natt. Kanske var det allra sista gången jag ammade Charlie? Känns riktigt sorgligt, men samtidigt skönt.

Brukar ofta tänka såna där "sista gången" tankar. Som när man flyttat ur lägenheter: Sista gången jag låser denna dörr. Undrar vad det säger om en som person?

På tal om Charlie så har han fått en tredje tand. Högra framtanden i överkäken. :)


Lika underbart väder idag. Charlie fick åka pulka och sen tog vi en promenad.

Pappa har fortfarande magsjuka, så vi rymde ut lite.


Åt hemgjord mos och köttkorv idag. Det var gott! Charlie fick lax...oj så han åt. Fast jag tror han gillar allt denna man precis som mamma...nä nu ljuger jag. Fruktpure är ju inte favoriten. =)


Imorgon ska vi till Felicia och fira henne. Ska ta med oss semlor. Kul att se dem, det var länge sen.


Tack Erika för att du hjälper oss som datasupport. Haha! Puss på dä!


Har ni några hemliga dokument som ska förstöras så kom till oss. Vi har en expert på området.





Att riva papper är så gott



Av Maria - 1 februari 2009 14:49

Oj en sådan underbar dag, -7 grader och strålande sol. Känns som länge sen man såg solen. Jag och Charlie gick ut för på förmiddan. Först åkte han pulka runt orkestergränd och det var skoj. Han satt och log där på pulkan, men på slutet blev han trött. Då bytte vi till vagn och gick på långpromenad. Så skönt!







Charlie tycker pukan var rolig


 

Allt känns mycket bättre nu, inte alls som i veckan. Magsjukan här hemma tog kraften på mig! Tack alla för era gulliga kommentarer! Skönt att få skriva av sig.

Nu när jag och Charlie är pigga så har Roald drabbats av magsjuka ur båda ändar. Nog för att han var på firmafest igår, men det är nog ingen baksmälla. Han hade iaf haft en superkväll. Skiftledarna blev alla tilldelade ett pris och belöning för att de skött sig så bra under det senaste året. Jätteroligt! Så duktig våran pappa! Roalds bord vann även en frågetävling så dem fick 2 biobiljetter var. Ngn som vill sitta barnvakt?? Haha!


Bestämt oss nu för att försöka sluta amma helt. Orkar inte med detta snuttande på natten. Sov inatt på soffan igen...


                     Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards