Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Maria - 6 maj 2009 21:19

Idag var jag och Charlie till Alva som fyllde 1 år. Var så trevligt för det var ett tag sedan man sågs. Varför är man så dålig på att ses då alla trots allt är mammalediga?





Alva Lundgren 1 år idag

GRATTIS!




När jag kom hem fick jag en superfin överraskning. Min älskade make. Jag har världens bästa killar... =) Älskar er!








God natt!



PS. Charlie gillade fiskgrytan jag lagade idag =) DS

Av Maria - 6 maj 2009 11:21

Började dagen med ett storkok av sej. Ett nytt recept jag provade ur "Andra mosboken":


Fisksås á la reggio emilia


400gr fiskfilé

1 morot

1 lök

1 vitlöksklyfta

1 burk krossade tomater

hackad bladpersilja (jag använde persilja på burk)


Do like this:

Skala morot, lök och vitlök. Riv på rivjärnets grövsta sida.


Värm olja i en kastrull. Stek grönsakerna i ca 5 min på svag värme. Häll i krossade tomater och låt koka upp.


Skär fiskeni mindre bitar och lägg i såsen. Krydda (själv kryddade jag med persilja, basilika och lite lite svartpeppar) Låt det puttra under lock i 20 min. Mosa sedan till önskad konsistens. Serveras med ris, pasta, potatis eller couscous.



Hoppas nu lilleman tycker det är gott. Själv tycker jag det smakade smaskens. Bon Apetit!



Ovido - Quiz & Flashcards