Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Maria - 7 januari 2009 16:13


Goddag!


Jaha då var man arbetsför igen. Ringde Vickan på jobbet idag och sa att nu kan jag börja jobba lite extra. Åh så jag gruvade mig innan jag ringde. Kändes så jobbigt att börja jobba igen. Men efter att jag ringt så kändes det bara skönt. Ska bli kul att komma ut igen några dagar i månaden.


Fick lite kommentarer på mitt förra inlägg :) Kul!

Du har rätt Henke Penke. Moncan var så glad att du kom, så det var inte bara du som inte kunde hålla dig ett par dagar. ;)  Du skulle sett henne. Hon sprang omkring som en yr höna då du ringt. Roligt att se henne glad och kär. :)


Idag tog vi en skön promenad ute. - 11 grader och strålande sol. Härligt att vara hemma igen på vår gata i "stan". Annars har det varit väldigt lugnt. Skönt!


Inget ont om barnmat på burk, tur den finns. Men hemlagad mat är så mkt godare. Jag ser att Charlie äter mkt bättre av den hemlagade. När vi var i Norge fick han endast barnmat på burk och han åt inte alls lika bra. Måste ut och jaga nya recept. Han kan ju inte endast äta kyckling och gryta. :) Fast det blir ju att kombinera både köpt och hemlagat. Men får man välja... :) Så är det väl alltid, mammas mat är godast! Hi hi!


Dagens guldstjärna till dem som tillverkar så goda micropopcorn. Haha! Jag åt en hel skål igår kväll. Roald tog cirka 10 st. Hur gick det till att jag gifte mig med en karl som inte gillar popcorn.... Fast desto mer åt mig :) :)



  Kram på er allesammans

Ovido - Quiz & Flashcards