Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Maria - 16 januari 2009 19:07

Önskar man kunde läsa folks tankar ibland. Vad mycket det skulle underlätta. Fast ännu hellre önskar jag att folk säger till en det som tynger en. Två gånger på kort tid har man fått höra på "omvägen" vad man gjort för fel. Hatar att göra folk besvikna eller ledsen. Vet hur det är. Jag är själv väldigt dålig på att säga vad jag tycker och känner. Men jag vet samtidigt att ingenting blir bättre om man inte säger det. Är väl typiskt oss svenskar att hålla det inom oss. Gå som katten runt het gröt.


Kallt idag. Hade -20 när vi vaknade kl 9. Brrr! Tänkte vi skulle stanna inne hela dagen. Men på em hade det sjunkit till -14, eller säger man stigit??? Så jag och Charlie tog på oss ytterkläderna och gick med lite återvinning och sen på Konsum. Så skönt att komma ut.

Myste lite med pappa innan han for på nattskift kl 18. Tomt utan honom.


Önskar jag hade ett träningskort. Mitt gick ut i december. Känner mig som en fet och grå mus. Tänk om man kunde vinna shoppinghjälp för en dag. Har ingen aning om vad jag ska ha för kläder. Vad passar jag i och vad är snyggt? En total makeover skulle vara nice. Undrar ibland vad Roald ser hos mig? Finns så många andra fina flickor därute. Antar att han är fast med mig nu då vi är gift och har barn. =) =)

Herregud...jag är gift och har barn. Hur gick detta till? Det slår en ibland hur gammal man börjar bli. =)


Ikväll tog det över en timme för lilleman att somna själv. Det är tufft. Tycker synd om honom...nu ligger han och snyftar i sömnen. Jag tror jag la honom lite för tidigt. Han var trött, men inte tillräcklig trött. Läste på internet att om det tar mer än en timme så är dem inte trött nog. Såna envisa barn ska läggas när ögonen håller på ramla igen på dem... 

Mormor tycker vi gör rätt som kör detta...vi har skämt bort honom nog. =) Älskar dig lilleman! Vill dig inget ont!


   Kram Mamma



Av Maria - 16 januari 2009 09:38

Charlie sov till 01 utan att ens höra av sig, som han i vanliga fall alltid gör. Fick lite mat och ville inte sova i sin säng. Sov då hos mig och sov sen till 06. Fick då lite mat igen och sov sen till 09. Ja det var en bra natt tycker jag.

Skulle gärna vilja att han sov i sin säng. Men det är kanske en eftersläng sen vi var ute och rännde i jul. Då sov han ju med oss i 2 veckor. Ja men nu kör vi iaf på med 5 minuters metoden. Nervös för ikväll, då är jag ensam hemma. Roald jobbar 12 timmars natt. Han fick gå in igår och ge tutten för då gick det bättre. Han skrek mer när han såg mig.


Lilleman börjar bli lite mammig. Började här i jul. Är han trött eller hungrig så är mamma en aning bättre. Han riktigt slänger sig i min famn.

Han har oxå börjat stoppa i tutten själv. Igår skulle han ge pappa tutten. Så generös man kan vara.

Vi var och lekte med Felicia för några dagar sen. Kul att se hur dem börjar slåss om leksakerna. En fjärrkontroll dem hade ville ju såklart bägge ha. Dem hade en rejäl dragkamp om den. Charlie blir så arg så han kokar när han förlorar. =) Man kan inte mer än skratta åt dem.


Saknar dig oxå Lena. Måste ses snart! =)


Guldstjärna till den som kommit på denna 5-minutersmetod. Tack!

     Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards