Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Suverän natt

Av Maria - 16 januari 2009 09:38

Charlie sov till 01 utan att ens höra av sig, som han i vanliga fall alltid gör. Fick lite mat och ville inte sova i sin säng. Sov då hos mig och sov sen till 06. Fick då lite mat igen och sov sen till 09. Ja det var en bra natt tycker jag.

Skulle gärna vilja att han sov i sin säng. Men det är kanske en eftersläng sen vi var ute och rännde i jul. Då sov han ju med oss i 2 veckor. Ja men nu kör vi iaf på med 5 minuters metoden. Nervös för ikväll, då är jag ensam hemma. Roald jobbar 12 timmars natt. Han fick gå in igår och ge tutten för då gick det bättre. Han skrek mer när han såg mig.


Lilleman börjar bli lite mammig. Började här i jul. Är han trött eller hungrig så är mamma en aning bättre. Han riktigt slänger sig i min famn.

Han har oxå börjat stoppa i tutten själv. Igår skulle han ge pappa tutten. Så generös man kan vara.

Vi var och lekte med Felicia för några dagar sen. Kul att se hur dem börjar slåss om leksakerna. En fjärrkontroll dem hade ville ju såklart bägge ha. Dem hade en rejäl dragkamp om den. Charlie blir så arg så han kokar när han förlorar. =) Man kan inte mer än skratta åt dem.


Saknar dig oxå Lena. Måste ses snart! =)


Guldstjärna till den som kommit på denna 5-minutersmetod. Tack!

     Kram Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards