Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Maria - 19 januari 2009 15:09

Har fått en självspricka på tummen. Det gör ju så ont. Bara man stöter i ngt så svider det. :(


Blev ingen tur till Erika och Cassandra idag, dem var upptagna med ett stadsbesök. Vi for och lämnade igen bilstolen. Så skönt att få bli av med den. Sen for vi till Camilla och Flisan. Passade på att ge Charlie lunch där och så fick han leka av sig lite.


Dem ringde från jobbet idag. Jag ska på "utbildning" i läkemedelslistan nästa fredag, var visst lite nytt där. Sen har jag tagit på mig 5 turer i februari. GAAAHHH! Känns supernervöst. Kommer jag ihåg någonting? Minns jag hur man sätter en PVK (nål) eller kommer jag ihåg några rutiner alls. Börjar med en fredagkväll och dem brukar vara värst för då töms avdelningen med patienter på dagen och så strömmar det in patientern från akuten på kvällen. Intalar mig själv att det sitter i ryggmärgen allting, lite rostig är man nog men det kommer nog efter en dag. :) Ska bli kul iaf! Sitter och går igenom olika saker i huvudet! :)


      Kram på er 

Av Maria - 19 januari 2009 09:11

Lilleman somnade själv igår efter en halvtimme och sov utan avbrott till 01. Försökte köra 5 minuters då oxå, men efter en halvtimme gav jag upp eftersom Roald ska upp och jobba. Nog för han låg i ett annat rum, men väggarna är ju inte ljudisolerade direkt. Tog lilleman till min säng och där låg han vaken en timme innan han somnade.

Tänker väl ta itu med natten så småningom. Som Emma skrev på kommentaren: han är ju inte så stor än. Det kommer.

 Har som jag skrivit tidigare en tonåring i en 7 månaders kropp. Ställde klocka på 8 imorse. Tror ni det gick att få liv i Charlie? Icka sa Nicke. Han sover som en klubbad. Mumlade bara ngt och vände sig åt andra hållet.

Lika bra han får sova så länge det går för innan 12 ska jag in på NTF och lämna igen babyskyddet vi hyrde då Charlie föddes. Snacka om praktiskt att få hyra. Slipper man förvara den sen när den inte behövs. Till nästa barn hyr vi bara en igen. Kanon!

Se om Erika är hemma, då kikar vi in där. Länge sen vi sågs nu....juldan! Cassandra blir ju så stor.


Fullt upp dagarna som kommer.

Mån: Lämna åter bilstol och hälsa på Erika om dem är hemma.

Tis: Väga och mäta på familjecentralen på eftermiddan. Ska även på öppna förskolan som är på samma ställe. Träffa lite kompisar från mammagruppen.

Ons: Mammafika hos Maria och Frida i Obbola. SKa ta en promenad dit med alla från Holmsund. Kul kul kul... Fanny och Henke kommer på kvällen tillbaka från Gran Kanaria. Äta middag här innan dem far hem till Ström. Lite avis man är på dem.

Tors: Bada med damerna från Umeå här i Holmsund.

Sen har vi inget mer planerat. Ev fika med Anna och Zablon på söndag. Se stora magen. =) Bli lite mer avis där då :)


Tonåringen sover än. Kanske jag ska äta frukost, så är jag helt klar innan han vaknar. Så skönt att göra klart allt innan han vaknar, så behöver man bara bry sig om honom.


     Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards