Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

En tonåring i en 7 månaderskropp =)

Av Maria - 19 januari 2009 09:11

Lilleman somnade själv igår efter en halvtimme och sov utan avbrott till 01. Försökte köra 5 minuters då oxå, men efter en halvtimme gav jag upp eftersom Roald ska upp och jobba. Nog för han låg i ett annat rum, men väggarna är ju inte ljudisolerade direkt. Tog lilleman till min säng och där låg han vaken en timme innan han somnade.

Tänker väl ta itu med natten så småningom. Som Emma skrev på kommentaren: han är ju inte så stor än. Det kommer.

 Har som jag skrivit tidigare en tonåring i en 7 månaders kropp. Ställde klocka på 8 imorse. Tror ni det gick att få liv i Charlie? Icka sa Nicke. Han sover som en klubbad. Mumlade bara ngt och vände sig åt andra hållet.

Lika bra han får sova så länge det går för innan 12 ska jag in på NTF och lämna igen babyskyddet vi hyrde då Charlie föddes. Snacka om praktiskt att få hyra. Slipper man förvara den sen när den inte behövs. Till nästa barn hyr vi bara en igen. Kanon!

Se om Erika är hemma, då kikar vi in där. Länge sen vi sågs nu....juldan! Cassandra blir ju så stor.


Fullt upp dagarna som kommer.

Mån: Lämna åter bilstol och hälsa på Erika om dem är hemma.

Tis: Väga och mäta på familjecentralen på eftermiddan. Ska även på öppna förskolan som är på samma ställe. Träffa lite kompisar från mammagruppen.

Ons: Mammafika hos Maria och Frida i Obbola. SKa ta en promenad dit med alla från Holmsund. Kul kul kul... Fanny och Henke kommer på kvällen tillbaka från Gran Kanaria. Äta middag här innan dem far hem till Ström. Lite avis man är på dem.

Tors: Bada med damerna från Umeå här i Holmsund.

Sen har vi inget mer planerat. Ev fika med Anna och Zablon på söndag. Se stora magen. =) Bli lite mer avis där då :)


Tonåringen sover än. Kanske jag ska äta frukost, så är jag helt klar innan han vaknar. Så skönt att göra klart allt innan han vaknar, så behöver man bara bry sig om honom.


     Kram Maria

 
 
Erika

Erika

19 januari 2009 13:09

Åh vilken vecka ni har :) och det var väldans synd att vi skulle på stan :( Men men, vi får ses på torsdag istället. Vill du att jag tar med mig plaggen så du får kolla? Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards