Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Maria - 8 januari 2009 12:20


  Goddagens!


Hade en pigg kille inatt. Han somnade vid 21 och vi var så nöjda för vi hann se en hel film innan han vaknade igen (fast jag sov mest genom filmen). Han brukar oftast somna om igen, men han var pigg. Så mellan halv ett och kl 3 var vi vaken. Låg först i våran säng och försökte få honom att sova, men icke då. Så fort han fick chans så rullade han på mage och höll på. Lika bra att stiga upp med honom. Så jag såg inatt ett program med "advokaterna". Jäkligt bra faktiskt! Sen somnade Charlie i min famn i soffan. :) Vi har en tonåring i en 7-månaderskropp tror jag. Han sov till halv tio. Lägger in en bild på hur glad han är då man dyker upp vid sängkanten hans... :)


Visst är det roligt att vi är så många i kompiskretsen som får barn samtidigt. Men det är samtidigt lite jobbigt. För man jämnför sig med andra hela tiden. Jag jämnför inte Charlie så mkt med de andra barnen, men mitt sätt att handskas med honom. Man blir stressad när alla andra t ex lyckas få sina barn att somna själv i sängen. Tycker att det är endast jag som ger honom mat på natten. Dålig mamma är fel ord att använda, men man får ibland känslan av att man gör fel. Jag vet ju att det inte går ngn nöd på honom, men man vill väl alltid att det ska vara perfekt. Är väl en sån person på gott och ont.

En positiv sak med att komma ut i arbetslivet igen är att man inte hinner tänka så mkt.

Hoppas iaf att vi snart kan träffas igen. Känns så länge sen! Saknar er! Lite peppning: Vi är bra mammor!


Känns som en bomb slagit ner här hemma. Tycker jag plockar och plockar, men ändå är det saker överallt. Tvättar och tvättar, men ändå är tvättkorgen full. Haha!


Mamma och Pappa är idag på väg till Dalarna. Kul för storasyster att få lite besök.

Fantiserar ibland om hur det vore ifall alla bodde på samma ställe eller iaf med en av oss systrar. Det vore inte så dumt! Är tomt utan dem.


     Nä göra lite nytta medans lilleman sover!


       Dagens guldstjärna får gå till min älskade Charlie! Du är så underbar!


              Kram Maria


    

Ovido - Quiz & Flashcards