Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

För mkt med 4 mål mat??

Av Maria - 14 januari 2009 11:54

Igår kom Henke och Fanny på besök. Dem ska flyga till Kanarieöarna idag. Kul att ha dem här. Dem är så mysiga. Vi spelade spel igårkväll och hade det så trevligt. Sen tog grabbarna en promenad med Tocka när han skulle hem. Dem hade visst gått runt hela Holmsund. :)


En orolig natt för lilleman. Somnade igår runt halv tio, sov en timme och var sedan vaken till midnatt. Sov sedan oroligt hela natten trots att han sov i våran säng. Blir tokig! Är det en period han är inne i eller är det ngt med maten. Måste vara en period... Vet inte om vi varit för snabba med att byta ut amningen. Gick ganska raskt över till 4 mål per dag här i jul. Ngn som har ngt förslag? Är det för mkt med 4 mål per dag för en 7.5 månaders bebis? Ska man byta ut ett av dessa mål mot bröstet? Tänk om man fått en instruktionsbok när han föddes. =)


Lite plåster på såren är iaf att Charlies vinteroverall kom idag. Fyndade en ny overall från Name It för 300 kr på Tradera. Oanvänd med lapparna kvar, skulle kostat 1000:- Har inte provat den än, men storleken ser bra ut (80). Jättefin! Lägger in en bild, är den blåa!


Resten är inne på BRL. Jag och Charlie stannade hemma, så han sover nu. Ska försöka få till lite bättre rutiner med detta med sovningen nu. Se om man kan få han att somna tidigare på kvällen till att börja med. Stiga upp senast 8 på morgonen. Tycker vi är så dålig på att vara konsekventa. Tycker mina andra vänner är så mkt bättre på detta.


Sist men inte minst måste jag få gratulera Camilla. Är så glad att det ordnat sig för er. Allt hände på en gång: Flisan är piggare, hon har fått dagisplats och du har fått jobb. Detta är ni värda efter en tuff höst. Så roligt! Det kanske finns en Gud där uppe ändå. :) Annars vet du att vi ställt upp för er.


    Kram på er

 
 
Camilla

Camilla

14 januari 2009 13:02

Tack snälla du! Ja vet att ni finns där, ni är bäst! Jättefin overall! När Felicia var ca 7-8 månader så åt hon fyra mål mat om dan och jag slutade ju amma helt och la in välling när hon var 8 mån och 1 vecka. Men Charlie har ju känsligare mage. Prova att ta bort ett mål ett tag och blir det inte bättre så är det nog bara en period. Syns snart! Puss

http://millan81.babyblogg.se

 
Erika

Erika

14 januari 2009 14:39

Hej vännen! Jag tror inte d spelar nån roll d där med maten. Du ammar väl honom nån gång ibland iaf? Kanske måste få in nån kvällsrutin, har du d? Cassandra äter gröt vid 19 men får ändå en slurk ersättning vid 20 sen däckar hon i sängen. Hur gör du? Får han gröt å sen ammas? Tänk på hur du gjorde innan han fick mat, hur sov han då? Kan ju bara vara så att han växer och är orolig. D kommer vända, promise! Kramar

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards