Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

5 minuters metoden

Av Maria - 15 januari 2009 21:29

Ikväll satte vi igång med 5 minuters metoden. Detta för att få Charlie att somna själv. Innebär att man var 5 minut går in och ger tutten, man får inte plocka upp dem trots att dem skriker. Denna metod ska få dem att somna själv i sin egen säng. Som det är nu så har vi antingen burit runt honom, legat bredvid honom i våran säng eller att han somnat i famnen. Går ju inte att ha det så för all framtid.

Camilla startade oxå ikväll med Felicia. Vi skulle stötta varandra, som vi alltid gör. Hon är för go den tjejen. Ja bägge dem där tjejerna! :)

Gick bra för oss allihopa. Flisan somnade efter 30 minuter. Charlie somnade efter en timme. Han är då för envis. Vem orkar gallskrika i 60 min. Han stannade bara upp för att ta luft. Mamma lilla prins! Envis som mormor?? Ja nu ska vi iaf köra denna metod.

 Blev peppad efter dagens promenad med Frida och Gunnar. Dem kör oxå denna metod.


Syrran (malin) hade idag pratat med BVC. Man ska tydligen introducera mjölkprodukter tidigare än ett år. Men i liten mängd: 0.5-1 dl per dag. Lite fil eller yoghurt var lämpligt. Man skulle visst inte ge mer för att det är rätt så mäktigt för dem små magarna. Så man kanske ska prova lite naturell yoghurt blandat med lite fruktdessert.... :)


Vad härligt det är med underbara vänner som man vet alltid finns där för en! TACK!


Lilleman sover än. Håller tummen för att detta ska funka nu.


   Kram Maria

 
 
Ingen bild

Lena

15 januari 2009 23:46

5 minuters metoden har jag oxå gjort på Moa och Max! Funkade jättebra! efter några dagar somna dom utan problem själv och gör de än idag! Hoppas att de går lika smidigt för er som de gjort för oss! Saknar dig vännen! Kram Lena

 
Erika

Erika

16 januari 2009 09:25

Låter ju jättebra att d funkar, hoppas natten varit underbar! Vi har nästan inte sovit nåt, tror Cassandras mage gjorde ont. Lilla C skrek så där i början också på 5 min men d lär sig å d gäller att va ihärdig som förälder, riktigt jobbigt men värt d sen. Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards