Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Lördag igen

Av Maria - 17 januari 2009 08:22

Att det är helg igen. Vart tar veckorna vägen. Minns när man jobbade så sniglade dem sig fram ibland. :) Drömde inatt att jag skulle jobba. Drömmer ofta om jobbet nu. Är väl för att det är på G snart att börja jobba. Saknar att jobba, saknar känslan av att gjort ngt på dagen. Att få tjäna lite pengar och göra nytta. Man har ju ett heltidsjobb med Charlie, så ledig är man då inte. Men har man jobbat sedan man var 17 år så är det inte så konstigt att man är van att göra "rätt" för sig. :) 10 år i arbetslivet, inte illa.


Natten var väl sådär. Provade att lägga mig i ett annat rum för att se om han sov bättre lilleman. Men inte då, halv tolv vaknade han. Fick mat, men skulle inte sova i sin säng. Så han sov med mig...igen! Mysigt, men hur länge ska man hålla på? Ska man bara göra 5 minuters på kvällen när dem ska sova, inte när dem vaknar senare på natten? Ikväll måste vi ha han vaken tills han är tröttare. Vill inte ha som igårkväll, 1.5 timme. Fast han somnade ju tidigare ett par gånger men vaknade efter 5-10 minuter.

Ja svårt detta. Vill inte att han ska vara ledsen!


    Kram på er

 
 
Erika

Erika

17 januari 2009 08:57

Vi var benhårda med att inte ta upp Cassandra på natten, utan då ska hon sova i sin säng. Mycket skrik å sånt men men. Blir väl lättare då man ger flaska också, för då behöver man inte ta upp dem som vid amning. Sen på morgonen får hon vara hos oss. Det är svårt, man vill ju samtidigt mysa med dem. Kram

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma

17 januari 2009 22:10

Hej!
Hamnade hit via omvägar! =) Vill bara säga att ta det med ro! Han är ju inte så gammal pojken än! Om det är lättast att ha han i eran säng, så vad spelar det för roll? Tycker du det är jobbigt me 5mm så hoppa den. Han kom sova i sin säng snart ändå! Man behöv inte ha så "duktiga" barn jämt!
mvh/Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards