Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Första semlan

Av Maria - 24 januari 2009 20:39

Bakade semlor igår och ikväll blev det premiären. Inte lika gott som jag hoppades på. Dem blev bra, men jag var kanske inte så sugen. :) Hoppas bara man inte håller på få magsjuka... Man känner ju efter för minsta lilla.


Gubben sover nu. Får se hur länge. Körde inte 5 minuters ikväll. Känns grymt när han har feber. Tog tempen nyss innan han fick alvedon...fortfarande 39,7.Stackarn! Men dem tål nog mer feber än oss vuxna. Själv skulle man vara helt däckad vid den tempen. Men Charlie är på bra humör ändå trots att han är het som en kamin. Ingen diarré nu ikväll. Så det verkar vara på väg åt rätt håll med det iaf. Hoppas jag!

Blir inget ettårskalas för oss på måndag. Vill inte att vi ska smitta någon annan. Känns hur tråkigt som helst, men då får vi ju rå om henne själva en annan dag. Så ngt positivt! Men lite surt känns det. 1-årsdagen är som speciell.

Vet inte vart denna magsjuka kommer ifrån. Men det är ju dem tiderna, går väl runt runt överallt.


    Stor kram på er

 
 
Anna

Anna

24 januari 2009 20:50

Vilka fin semlor! Ser underbart goda ut, semlor är bland det godaste som finns.

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Abris

24 januari 2009 22:02

Hur är det med mosters lilleman, hoppas det är över nu och att ni andra klarar er. Semlorna såg helt klart smarriga ut mmmm.. Ge Charlie en extra kram från brudarna i Mockis

 
Erika

Erika

25 januari 2009 09:36

Semlorna ser riktigt goda ut! :) Vi hoppas att Charlie mår bättre idag och han har sovit bort febern i natt. Förstår att ni inte vill smitta någon, så tråkigt för vi hade velat träffa er! Får bli på torsdag istället. Stor kram till er båda!

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 oktober 2012 17:55

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 17 oktober 2012 17:54

Fick Ellos katalogen idag. Charlie fick syn på en Blixten bil han vill ha. Sa att den är väldigt dyr och vi får spara. - Då får ni sluta köpa massa byxor och tröjor till mig, hur ska ni annars kunna spara! Ha ha, ja det fick mig att dra lite extra...

Av Maria - 12 oktober 2012 17:42

Ja vintern börjar komma allt närmre. Känner mig lite stressad över vinterkläderna. Fick iaf tid över för att köpa Charlies vinterjacka idag. Det är 20% på juniorkläderna på Stadium. Dåligt med jackor till dem mindre barnen. Hittade ingen snygg till E...

Av Maria - 9 oktober 2012 10:33

Alla verkar ha läst Läckbergs böcker, så nu är det väl min tur! Tycker jag känner igen början. Läst den tidigare? Kanske börjat men inte läst ut den... Ska jobba eftermiddag. Barnen var inte sig lik när jag lämnade dem. Brukar knappt hinna säga hej d...

Av Maria - 30 september 2012 09:10

Intressant att se hur intresset växer fram. Charlie börjar intressera sig för bokstäver. Speciellt sitt namn. Nyss skrev han sitt namn utan att "kopiera"! Stolt mamma man är! Det är inte bara Gunilla "housewife" Persson som tycker sitt barn är begå...

Ovido - Quiz & Flashcards